اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

جنگ تحمیلی ناخالصی‌هایی مانند جریان بنی‌صدر را زدود

خبرگزاری فارس: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه دفاع مقدس مهم‌ترین عامل استمرار انقلاب تا امروز بوده است گفت: جنگ تحمیلی بسیاری از تهدیدها و موانع انقلاب را در دهه اول کنار زد و ناخالصی‌هایی مانند جریان بنی‌صدر را زدود.

جنگ تحمیلی ناخالصی‌هایی مانند جریان بنی‌صدر را زدود

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: وقوع انقلاب اسلامی در واقع تولد جدید اسلام ناب بود.

وی با اشاره به احساس خطر استکبار پس از وقوع انقلاب اسلامی عنوان کرد: رسم استکبار همواره این است که فتنه‌ها را کارگردانی کند اما خود را به طور مستقیم وارد صحنه‌ها نکند و بر همین اساس نیز پس از انقلاب اسلامی کشورهای غربی به طور مستقیم وارد جنگ نشده و صدام را برای این کار ترغیب کردند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه خاطر نشان کرد: این آتش‌افروزی استکبار بسیار معنی‌دار بود چرا که یکی از کشورهای مسلمان و همسایه ایران که شیعیان بسیاری دارد برای این مأموریت انتخاب شد.

وی با اشاره به اهداف استکبار در این آتش‌افروزی ادامه داد: دشمن می‌خواست انقلاب اسلامی را از بین برده و یا از گسترش آن جلوگیری کند.

حاجی‌صادقی گفت: رهبری امام خمینی و حضور امت اسلامی موجب شد که دشمن به هیچ یک از اهداف خود دست پیدا نکند و هرگاه این دو عامل با یکدیگر جمع شوند، ناممکن‌ها ممکن خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جنگ به تنهایی پدیده مقدسی نیست، افزود: هرگاه این جنگ برای دفاع از دین خدا و عزت یک ملت صورت بگیرد، تقدس ایجاد می‌شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه دفاع مقدس مهم‌ترین عامل بقا و استمرار انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای تصور کردند مبارزه به پایان رسیده و باید به دنبال کسب منافع خود باشند اما جنگ تحمیلی ملت ایران را بیدار کرد.

وی ابراز کرد: حضور مردم در صحنه و شکل‌گیری بسیج نیروهای مردمی سنگ بنایی را در هشت سال جنگ تحمیلی گذاشت که برای تمام عمر انقلاب اسلامی مفید واقع شد.

حاجی‌صادقی بیان داشت: جنگ تحمیلی بسیاری از تهدیدها و موانع انقلاب را در دهه اول کنار زد و ناخالصی‌هایی مانند جریان بنی‌صدر را زدود.

وی با اشاره به اینکه استکبار با شروع جنگ می‌خواست از صدور انقلاب اسلامی جلو‌گیری کند، گفت: دفاع مقدس عامل صدور انقلاب اسلامی شد چرا که بزرگ‌ترین دریچه صدور انقلاب، جنگ بود و در پرتو دفاع مقدس بود که توانستیم صدای خود را به بسیاری از نقاط دنیا برسانیم.

وی اظهار کرد: دفاع مقدس نشان داد اگر امتی مقاومت کنند، می‌توانند از تمام ارزش‌های خود دفاع کرده و هیچ امتیازی به دشمن ندهند.

حاجی‌صادقی افزود: دفاع مقدس عزم ما را برای مقاومت در برابر تمام تهاجمات راسخ کرد و تجربیات با ارزشی برای ملت ایران به جای گذاشت.

وی اضافه کرد: کشور ما آموزش و سازماندهی برای حفظ انقلاب در برابر تهاجمات دشمن را در دوران دفاع مقدس آموخت.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: این دوران مصداق آیه قرآن بود که با وجود اینکه ما از وقوع این رویداد نگران بوده و کراهت داشتیم، خیرهای بسیاری در آن برای ما نهفته بود.

وی با بیان اینکه مقاومت خوب امت ما تهدید جنگ تحمیلی را به بهترین فرصت تبدیل کرد، افزود: امروز مشاهده می‌شود که حتی یادآوری خاطرات این دوران و گرامیداشت آن نیز برای کشور ما سازنده است.

حاجی‌صادقی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به آثار فرهنگی و هنری در ارتباط با دفاع مقدس ادامه داد: این موضوع تنها برای قدردانی از گذشته نیست بلکه برای آیندگان نیز راه‌های بسیاری را باز خواهد کرد.

وی ابراز داشت: بهترین الگو و راهنما برای حرکت‌های بعدی ما همان کاری است که برای دفاع مقدس انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول