اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشگاه دفاع مقدس تویسرکان گشایش یافت

خبرگزاری فارس: نمایشگاه هنری دفاع مقدس با عنوان گرامیداشت شهید «عزت‌الله الوندی»، عکاس رزمنده تویسرکانی در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی تویسرکان گشایش یافت.

نمایشگاه دفاع مقدس تویسرکان گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، نمایشگاه فرهنگی، هنری دفاع مقدس با عنوان گرامیداشت شهید «عزت‌الله الوندی» عکاس رزمنده تویسرکانی با حضور فرمانده سپاه شهرستان عسگر مجیدی، مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرنگاران خبرگزاری‌ها و هنرمندان بسیجی در سالن دائمی نمایشگاه مجتمع فرهنگی هنری فردوسی در سومین روز از هفته دفاع مقدس فعالیت خود را آغاز کرد.

نمایشگاه دفاع مقدس با عنوان گرامیداشت شهید «عزت‌الله الوندی» عکاس رزمنده تویسرکانی نیز در سه مجموعه با نگاهی نو با بهر‌ه‌مندی از هنر نوین با همت کانون هنرمندان جوان و فعال بسیجی در معرفی و شناساندن دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی در قاب تصویر از دریچه نگاه هنر هنرمند، در معرض دید عموم مردم قرار داده شده است.

در حاشیه این مراسم ‌احمد موحد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس را یکی از برنامه‌های هدفمند و نظا‌م‌مند سپاه و بسیج در ایام شکوه ایران اسلامی در هفته دفاع مقدس عنوان کرد و تصریح کرد: در عرصه نبرد خاموش در دنیای کنونی تکنولوژی، اطلاعات و ارتباطات، برترین و کاربردی‌ترین وسیله برای تفهیم و اقناع افکار و عقاید به اجتماع تعریف شده در هدف، هنر سازوکاری غنی تلقی می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه در قالب هنر طراحی و نوشتاری با هدف آشنا کردن نسل جوان دهه سوم و چهارم انقلاب و آحاد مردم‌ با دستاوردهای هشت سال دفاع رزمندگان که به واسطه بهره‌وری کامل از نبوغ ایمانی و توسل و تکیه به خداوند حرکت کردند و زمینه‌ساز احراز جایگاه برتری رشد و ارتقای ایران اسلامی در عرصه‌های مختلفی نظیر کسب عناوین جهانی در علوم هسته‌ای ایران در جهان، فناوری علوم نانو در بخش‌ دانش‌آموزی و دانشجوی و... شدند، برپا شده است.

مسئول فرهنگی، اجتماعی سپاه شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه این نمایشگاه در سه مجموعه با محوریت شناساندن دستاورد دفاع مقدس آثار هنری و فرهنگی مربوطه را در خود گنجانده است، گفت: بخش نخست متشکل از 40 سند و تصویر مکتوب در مورد لایه‌های پنهان جنگ با کد و شناسه مشخص و کاملاً دقیق به معرفی کشورهای حامی و کمک‌های آنها به ارتش بعث عراق در حوزه‌های متفاوت در طول هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد.

وی افزود: بخش دوم نمایشگاه در 88 قاب، نمایی از چگونگی و روند حجاب و عفاف در جامع‌ترین سیر، از زمان خلقت بشر تا کنون به صورت مصور و نوشته‌هایی از روایات، آیات قرآن کریم، بزرگان و دانشمندان جهان اسلام و حجاب در کشورهای اروپایی به ویژه در عصر حاضر را با ذکر اسناد تاریخی به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

موحد اضافه کرد: مجموعه سوم نمایشگاه دفاع مقدس با عنوان «ما می‌توانیم» دستاوردهای انقلاب اسلامی به ویژه بعد از جنگ تحمیلی را اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه شیوه‌ای‌ مناسب برای ترویج و گسترش تمامی زوایای رویداد تاریخی جنگ در جامعه با هدف آگاهی‌بخشی به نسلی که دوران ایثار و رشادت‌های اقشار مختلف ملت ایران را درک نکردند و نمی‌شناسند، اظهار کرد: تصاویر به نمایش گذاشته شده نتیجه دفاع مردانه رزمندگان اسلام در هشت سال تحریم و تهدید دشمنان از جمله خودکفا شدن ایران اسلامی در عرصه‌ نظامی و دفاعی را به خوبی برای این نسل شفاف‌سازی می‌کند.  

مسئول فرهنگی، اجتماعی سپاه شهرستان تویسرکان در پایان سخنان خود نمایشگاه را حاصل همکاری و تلاش کانون هنرمندان بسیج، حوزه فرهنگی هنری سپاه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عنوان داشت و خاطرنشان کرد: نمایشگاه دفاع مقدس گرامیداشت شهید «عزت‌الله الوندی» عکاس رزمنده تویسرکانی در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل به مدت 10 روز صبح و بعد از ظهر در سالن نمایشگاه دائمی مجتمع فرهنگی هنری فردوسی شهرستان تویسرکان پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول