اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان‌غربی خبر داد

برگزاری جشنواره‌ هنرهای تجسمی بسیج در ارومیه

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان‌غربی گفت: جشنواره هنرهای تجسمی بسیج استان با شعار حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی در سه ماهه‌ پایانی امسال برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره‌ هنرهای تجسمی بسیج در ارومیه

مجتبی حاجی‌زاده امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این جشنواره در پنج محور نقاشی و گرافیک، خوشنویسی (نستعلیق، نسخ و ثلث)، هنرهای سنتی (نگارگری، تذهیب، تشعیر، معرق، منبت و قلم‌زنی)، کاریکاتور (به صورت رنگی و سیاه و سفید) و حجم (یادمان و تندیس) ترتیب می‌یابد.

وی موضوع‌های پرداختی توسط هنرمندان را مضمون‌های مذهبی و اخلاقی امام خمینی (ره)، بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، بیداری اسلامی و همچنین سال حمایت از کار و سرمایه‌ی ایرانی عنوان کرد و اظهار داشت: هر هنرمند می‌تواند در هر بخش حداکثر سه اثر ارائه کند.

حاجی‌زاده تاکید کرد: آثار باید در سال 1391 خلق شده باشد و در هیچ‌ یک از جشنواره‌های قبلی حایز رتبه نشده باشد.

مسئول بسیج هنرمندان ارومیه به الزام هنرمندان در رعایت نکات فنی آثار اشاره کرد و گفت: هنرمندان باید آثار خود را با قاب و پاسپارتو ارائه کنند. در رشته‌های نقاشی، گرافیک و خوشنویسی، آثار پس از راهیابی به مرحله‌ی استانی وارد مرحله‌ی کشوری می‌شود.

حاجی‌زاده در مورد داوری بقیه‌ رشته‌ها گفت: آثار دریافتی در رشته‌ هنرهای سنتی، کاریکاتور و حجم بدون ورود به مرحله‌ی استانی به صورت مستقیم به مرحله‌ کشوری راه می‌یابند.

وی همچنین به جوایز نفرات برتر در هر رشته اشاره کرد و افزود: به نفرات اول در هر بخش 5 میلیون ریال، نفرات دوم 3 میلیون ریال و نفرات سوم یک میلیون ریال جایزه اهداء می‌شود.

مسئول بسیج هنرمندان استان محل دبیرخانه‌ این جشنواره را سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان‌غربی واقع در مجتمع فرهنگی ارومیه عنوان کرد و گفت: هنرمندان تنها تا پایان وقت اداری روز پانزدهم آبان ماه امسال فرصت دارند تا آثار خود را به این دبیرخانه ارسال کنند و این مهلت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول