اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از 48 ساعت

کوهنورد گم شده در یخچال‌های سبلان زنده پیدا شد

خبرگزاری فارس: بعد از گذشت 48 ساعت از ناپدید شدن یک کوهنورد میهمان در یخچال‌های کوه سبلان این کوهنورد با جسم ضعیف و نحیف در سبلان پیدا شد.

کوهنورد گم شده در یخچال‌های سبلان زنده پیدا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این عملیات نجات که عصر امروز و با همت امدادگران جمعیت هلال‌احمر و هیئت کوهنوردی به سرانجام رسید، کوهنورد میهمان که از 48 ساعت پیش به دنبال منحرف شدن از مسیر اصلی در یخچال‌های کوه سبلان گیر کرده بوده و مسیر را گم کرده بود، با تلاش و پیگیری مستمر پیدا شد و به پایین از ارتفاعات انتقال داده شد.

این زن کوهنورد با سابقه اعلام کرد که شب وحشتناک و بسیار سوزناکی را پشت سر گذاشته و به دلیل اینکه در سرمای هوا از مرگ حتمی نجات پیدا کند از خواب پرهیز کرده و حتی در نیمه‌های شب نیز به ورزش کردن و گرم کردن خود مشغول بوده تا مبادا با غلبه خواب دچار مرگ و میر شود.

این کوهنورد نجات یافته به پایین از ارتفاعات سبلان و یخچال‌های سرد و طاقت‌فرسای آن انتقال داده شده و هم اکنون نیز با بستری شدن در بیمارستان مشگین‌شهر تحت مداوا قرار گرفته است که تا لحظه ارسال خبر حال عمومی وی نیز خوب بوده است.

به گزارش فارس، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل به همراه هیئتی با حضور از جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل بازدید کرد.

در این بازدید که هیئتی مجرب، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات جمعیت هلال‌احمر، علی‌اکبر غیرتی را همراهی می‌کردند وی از قسمت‌های مختلف جمعیت هلال‌احمر در مرکز استان و شعب تابعه، معاونت‌ها و انبار امدادی، پایگاه بین جاده‌ای، مرکز آنست، IOC و سایر قسمت‌ها بازدید و عملکرد سازمان هلال‌احمر استان اردبیل را مورد سنجش قرار دادند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات جمعیت هلال‌احمر در این بازدید به نقش خطیر و مهم این جمعیت در هنگام بروز حوادث و سوانح اشاره کرد و گفت: رضایت به وضعیت موجود هر چند مطلوب موجب ایستایی مجموعه می‌شود اما مدیران باید تمام تلاش خود را برای پویایی مجموعه در زمان فراخوان جهت حادثه به کار گیرند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول