اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کوهنوردی بویراحمد:

160 ورزشکار با هیئت کوهنوردی بویراحمد همکاری دارند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان بویراحمد گفت: 160 ورزشکار فعال زن و مرد با هیئت کوهنوردی بویراحمد همکاری دارند.

160 ورزشکار با هیئت کوهنوردی بویراحمد همکاری دارند

رامین حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: به مناسب هفته دولت سه تن از اعضاء هیئت کوهنوردی استان کهگیلویه و بویراحمد به همت سپاه فتح استان به قله سنبلان اشترانکوه صعود کردند.

وی در ادامه به جاذبه‌های دیدنی این قله اشاره کرد و گفت: دریاچه گهر از زیباترین دریاچه‌های آب شیرین استان لرستان بوده که در میان رشته کوه الیگودرز واقع شده و به نگین اشترانکوه معروف است.

حیدری در ادامه افزود: این دریاچه 2 هزار و 350 متر از سطح دریا فاصله دارد که به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و تردد نکردن بالای افراد از آلودگی و خرابی در امان مانده است و همچنین سالانه قریب 70 هزار گردشگر را به خود جذب می‌کند.

حیدری با اشاره به ظرفیت هیئت کوهنوردی در شهرستان بویراحمد تصریح کرد: این مرکز قریب 160 نیروی فعال در دو گروه بانوان و آقایان به خود اختصاص داده که  طبق آخرین آمار تعداد افرادی که به صورت پراکنده در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند چندین برابر نیروهای فعال می‌باشد.

وی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این هیئت خبر داد و گفت: در این هیئت فعالیت‌های فرهنگی متنوعی در بسیاری از ایام سال صورت می‌گیرد که از جمله می‌توان به کوهنوردی بانوان در روزهای چهارشنبه، برگزاری همایش‌های پیاده‌روی در هر ماه، تشکیل کلاس‌های سنگ‌نوردی در چندین رده سنی و ... اشاره کرد.

این مسئول شهرستانی با اشاره به فواید ورزش کوهنوردی بیان کرد: بسیاری از مردم تنها جنبه تفریحی این ورزش را در نظر می‌گیرند در حالی که در اکثر نقاط دنیا حرفه‌ای دنبال کردن این ورزش مد نظر است.

رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان بویراحمد زندگی ماشینی را فاجعه‌ای بزرگ دانست و تصریح کرد: با توجه به فاصله گرفتن نسل‌ها  و لزوم جانشینی جهت انجام کارهای روزمره کوهنوردی نقش فعالی در تضمین نشاط و پیوند افراد جامعه بر جای خواهد گذاشت.

حیدری به توسعه فرهنگ کوهنوردی در استان اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین راه‌های توسعه فرهنگ کوهنوردی پاکسازی مسیرهای کوهپیمایی توسط افراد بوده و این مسئله‌ای است که در سطح استان توجه کمتری به آن شده است.

وی در ادامه افزود: نقش مدارس و نظام آموزش و پرورش استان در راستای پاکسازی این محیط‌ها بسیار اساسی خواهد بود و اثرات بسزایی را بر جای خواهد گذاشت و این در حالی است که امروزه در جهان سرمایه‌گذاری کلانی در ارتباط با این آموزش‌ها صورت می‌گیرد.

وی نقش رسانه را در توسعه فرهنگ کوهنوردی بسیار مهم دانست و اظهار کرد: امروزه با توجه به پیشرفت علمی جامعه گرایش به رسانه سیری صعودی را طی کرده و این نشان‌دهنده افزایش نیاز جامعه به این طیف می‌باشد، پس مطبوعات و رسانه‌ها موظفند با شفاف‌سازی و تبلیغات مثبت فرهنگی در پیشبرد جامعه به سوی اهداف والای بشری و از جمله توسعه فرهنگ کوهنوردی نهایت تلاش خود را به عمل آورند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول