اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هیئت کوهنوردی باقرشهر خبر داد

صعود کوهنوردان باقرشهری به قله کازبک گرجستان

خبرگزاری فارس: در نیمه دوم شهریور ماه تیم کوهنوردی باقرشهر به قله کازبک در کشور گرجستان اعزام می‌شود.

صعود کوهنوردان باقرشهری به قله کازبک گرجستان

بهنام جباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران گفت: در نیمه دوم شهریور ماه سال جاری تیم کوهنوردی باقرشهر به قله 5047 متری کازبک در کشور گرجستان اعزام می‌شود.

مسئول هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی باقرشهر قبل از اعزام به این صعود دشوار تصریح کرد: این صعود در آستانه هفته دفاع مقدس و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای باقرشهر به قله کازبک که یکی از قلل فنی و پوشیده از برف و دارای یخچال‌های طبیعی است، برگزار می‌شود و این برنامه به عنوان اولین صعود کوهنوردان باقرشهری به این قله مرتفع است.

مسئول فضای سبز شهرداری باقرشهر با اشاره به برنامه‌های تمرینی منظم و منسجم این تیم افزود: برنامه‌های تمرینی و بدنسازی و فنی این تیم از ماه‌ها قبل شروع شده و جهت بالا بردن میزان آمادگی جسمانی این تیم، صعودهای متعددی به قلل داخلی که وضعیت مشابهی با قله کازبک داشته‌اند، صورت گرفته است.

وی در پایان ضمن تقدیر و سپاس فراوان از حمایت‌های ریاست و اعضای شورای شهر و شهردار باقرشهر اظهار امیدواری کرد که تیم کوهنوردی باقرشهر با تدارکات بیشتر جهت فتح دیگر قله‌های مرتفع جهان نیز اقدام کند. 

این گزارش حاکی است که تیم کوهنوردی باقرشهر در حال حاضر در کشور گرجستان به سر می‌برد و آماده صعود به قله کازبک است و صعود به قله‌های ماربل ول، لنین، آرارات، آراگاتس و البروس را در کارنامه دارد.

گفتنی است، این قله در منطقه کازبکی گرجستان و نزدیک مرز روسیه واقع شده و به دلیل ارتفاع بالا و استقرار این منطقه بین دو دریای سیاه و خزر، دارای بادهای شدید و فصل سرمای زودرس است.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول