اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

4 میلیارد ریال برای اجرای تئاتر در نظر گرفته شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در حال حاضر انجمن هنرهای نمایشی کشور تسهیلاتی در حدود 4 میلیارد ریال برای هر اجرا در نظر گرفته است که بر اساس کیفیت اجرای یک نمایش می‌تواند افزایش یابد.

4 میلیارد ریال برای اجرای تئاتر در نظر گرفته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، منصور شرفی اظهار داشت: بیستمین جشنواره تئاتر استان اردبیل با رقابت شش گروه نمایشی در مرکز استان آغاز به کار کرد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره امسال با اولویت اکران عمومی، گروه‌های ثبت نام کننده را انتخاب کرده و از بین گروه‌های پذیرفته شده شش گروه تولید هنری خود را به نمایش خواهند گذاشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: هدف از برگزاری این جشنواره ترغیب گروه‌های نمایش برای تولید اثر و تقویت ارتباط بین تئاتر و مخاطبان آن است.

شرفی این تسهیلات را فرصتی برای رونق تئاتر خواند و گفت: گروه‌ها می‌توانند برخورداری از تسهیلات و جشنواره تئاتر را دستاویزی برای فعالیت دائمی و اجرای نمایش در غیر از ایام جشنواره بدانند.

این مسئول نقد آثار اکران شده جشنواره استانی را فرصتی برای تبادل اطلاعات و آخرین دستاوردهای علمی اصحاب تئاتر عنوان کرد و از آنها خواست با حضور در این جلسات رونق جشنواره را محدود به اجرای نمایش نکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جشنواره تئاتر استان اردبیل عصر شنبه با نمایش اثر حسن سعیدی از شهرستان خلخال با عنوان " فقط ده دقیقه "  آغاز شد.

در این جشنواره که از تاریخ اول تا سوم مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود "چند گلوله بعد " کاری از احمد نورآذر از اردبیل، "ستاره‌ها به همه چشمک می‌زنند" کاری از سید رزاق صفوی از اردبیل، " دور دنیا در هشتاد روز " کاری از جابر فتحی از بیله‌سوار و " یک قطره خون " کاری از علی محمدزاده از پارس‌آباد برای اکران عمومی انتخاب شده‌اند.

یادآور می‌شود، نمایش‌ها در دو سالن بیضای اردبیلی و فدک اردبیل اجرا می‌شود.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول