اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

جشنواره تئاتر همدان در نهاوند آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان در شهرستان نهاوند آغاز به کار کرد.

جشنواره تئاتر همدان در نهاوند آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، بعد از ظهر امروز بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان در شهرستان نهاوند آغاز به کار کرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: تئاتر زبان گویای جامعه است و جامعه‌ای که در آن مقوله هنر و به ویژه تئاتر مورد توجه باشد را می‌توان پویا و جامعه‌ای رو به جلو دانست.

مهدی سنایی تئاتر را اصلی‌ترین رکن هنر خواند و ادامه داد: توجه به هنر تئاتر موجب تقویت زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، عقیدتی و... می‌شود.

وی ابراز داشت: برپایی جشنواره تئاتر استان در نهاوند نشان از علاقه‌مندی مردمان این دیار به هنر تئاتر دارد که این امر باید مورد توجه باشد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدمت چندین هزار ساله نهاوند گفت: وجود مراکز فرهنگی، هنری، گردشگری و میراث فرهنگی در این شهرستان نشان از توجه نخبگان و اندیشمندان به فرهنگ و هنر این مرزوبوم دارد.

وی ابراز داشت: در شهرستان نهاوند افراد صاحب‌نام هنر و اندیشه می‌توانند نسبت به معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های نهاوند اقدامات شایسته‌ای انجام دهند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند نیز برگزاری بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان در نهاوند را نشان از علاقه هنرمندان این شهرستان به تئاتر و فرهنگ و هنر خواند و افزود: در این مرحله هشت اثر از شهرستان‌های استان به مدت چهار روز اقدام به اجرای نمایش خود خواهند کرد.

میثم مرادی گفت: هشت اثر انتخابی از بین 20 اثر معرفی شده به دبیرخانه جشنواره بوده که بعد از اتمام این جشنواره اثر برتر به جشنواره منطقه‌ای تئاتر غرب کشور که در کرمانشاه برگزار می‌شود معرفی خواهد شد.

وی از حضور بازیگران و هنرمندان مطرح سینما و تئاتر کشور به عنوان داور این مرحله از تئاتر در نهاوند خبر داد و ابراز داشت: حضور این هنرمندان نشان از اهمیت این جشنواره و سطح بالای آن دارد.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول