اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهرداری سنندج اعلام کرد

کاهش 60 درصدی آمار متکدیان در سنندج

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری سنندج از کاهش 60 درصدی متکدیان شهر در شش ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش 60 درصدی آمار متکدیان در سنندج

علی‌اشرف شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تعداد متکدیان جمع‌آوری‌شده از سوی شهرداری سنندج در شش ماهه نخست سال‌جاری 165 نفر بوده در صورتی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته بیشتر از 290 نفر بوده است.

وی اظهار داشت: شهرداری سنندج در کنار فعالیت‌های عمرانی و خدمات شهری در دو سال اخیر در زمینه اجتماعی و جمع‌‌آوری متکدیان نیز یکی از شهرهای موفق در کشور ارزیابی شده است.

وی تعهد به ترک تکدی‌گری را یکی از شاخص‌های اصلی کاهش آمار متکدی‌های سطح شهر اعلام کرد و گفت: از تعداد افراد متکدی جمع‌آوری شده سطح شهر از سوی شهرداری در شش ماه نخست سال گذشته 136 نفر متعهد به ترک تکدی‌گری شدند که این آمار در سال‌جاری به 60 نفر کاهش یافته است.

وی بیش از 75 درصد افراد مشغول به تکدی‌گری را در سطح شهر سنندج افراد غیر بومی خواند و عنوان کرد: بعد از شناسایی افراد از سوی شهرداری سنندج این افراد به محل سکونت خود انتقال داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری 90 نفر از 165 متکدی جمع‌آوری شده غیربومی بوده و به شهرستان‌های خود انتقال داده شده‌اند گفت: سال گذشته نیز از 292 متکدی جمع‌آوری شده 91 نفر غیربومی بودند که این آمار نشان می‌دهد بیشتر متکدیان بومی شهر سنندج به دلیل تعهد دادن به عدم تکدی‌گری دیگر این کار را انجام نداده‌اند.

وی کاهش چشمگیر افراد خلافکار و سودجو در میان متکدیان شهر سنندج را یکی از بهترین عملکردهای شهرداری سنندج با همکاری دادگستری کردستان عنوان کرد افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در مجتمع متکدیان شهر سنندج با حضور کارشناسان دستگاه‌های حمایتی شهرستان در شش ماهه نخست سال‌جاری تنها دو متکدی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: در صورتی که این آمار در مدت مشابه سال قبل بیش از 30 متکدی بوده است.

شیرزادی هوشیاری خانواده‌های سنندجی را در زمینه جلوگیری از فرزندانشان به خیابان و انجام امر تکدی‌گری بسیار عالی خواند و گفت: در شش ماهه نخست امسال تنها چهار کودک به عنوان متکدی در سطح شهر جمع‌آوری شده و به خانواده‌هایشان تحویل داده شده‌اند.

وی اضافه کرد: این در صورتی است که در مدت مشابه سال قبل این آمار 17 مورد مشاهده شده است.

وی به آمار برابر جنسیت متکدیان جمع‌آوری در سطح شهر اشاره کرد و افزود: آمار زنان و مردان مشغول به تکدی‌گری در شهر سنندج تقریباً به صورت برابر است.

شیرزادی با اشاره به اینکه آمار اعلام شده از افراد متکدی جمع‌آوری شده تنها در معابر اصلی و اماکن عمومی بوده که گشت جمع‌آوری متکدیان شهرداری سنندج آنها را جمع‌آوری کرده است، افزود: برای جمع‌آوری متکدیان سطح شهر و داخل کوچه‌ها نیازمند همکاری شهروندان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان سنندجی می‌توانند با ارتباط با شمار تلفن 2260570 ما را در اجرای بهتر این طرح یاری کنند.

وی اظهار داشت: شهرداری سنندج در طرح‌های جمع‌آوری متکدیان شهر با شناسایی افراد بی‌سرپناه در شش ماهه نخست سال‌جاری نیز اقدام به اسکان هشت نفر کرده است.

وی با اشاره به رسالت کار دستگاه‌های حمایتی سطح شهر و رساندن صدقات و خیرات شهروندان به دست فقرا و نیازمندان واقعی از همه شهروندان سنندجی خواست صدقات و خیرات خود را تنها از طریق نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و هلال‌احمر و موسسات خیّریه به دست نیازمندان واقعی برسانند.

وی موثرترین اقدام در جلوگیری از فعالیت متکدیان را نحوه رفتار شهروندان سنندجی با آنها دانست و افزود: اگر شهروندان به آنها بی‌توجهی کنند و در کمتر از یک ساعت 80 هزار تومان پول به آنها ندهند خود به خود حذف و در صورت نیاز به نهادهای حمایتی مراجعه می‌کنند.

وی در پایان کاهش متکدیان و حذف آنها را در سطح شهر بهترین خدمت به سیما و منظر شهر خواند و شهروندان را برای تحقق این امر مهم به همکاری با شهرداری فرا خواند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول