اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

مردمی کردن اقتصاد راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مردمی کردن اقتصاد از راهکارهای اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.

مردمی کردن اقتصاد راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی بعدازظهر امروز در نشست شورای گفت‌و‌گوی این استان با اعلام انزجار از اقدام هتاکان به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم (ص) اظهار داشت: جنگ کثیفی را که صهیونیست‌ها به راه انداخته‌اند، در نهایت به ضرر خود آن‌ها تمام می‌شود.

وی گفت: احترام به مقدسات ادیان الهی یکی از باورهای ما مسلمانان است برهمین اساس ما جواب هتاکی را با هتاکی نمی‌دهیم.

عنابستانی با اشاره به مثل «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد»، تصریح کرد: این اقدام فجیع استکبار جهانی نه تنها خدشه‌ای به باورها و مقدسات جهان اسلام وارد نکرد، بلکه موجب احیای نام مقدس پیامبر اکرم(ص) شد و همه دنیا را متوجه ایشان کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به وظایف و رسالت‌های شورای گفت‌و‌گو، افزود: تبادل فکر بخش خصوصی با دولت و ارائه راهکارهای کارشناسی و اساسی در راستای حل مشکلات بخش اقتصادی استان از مهمترین این وظایف است.

عنابستانی ادامه داد: با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که از این طریق برای واحدهای تولیدی و اقتصادی کشور ایجاد شده اما باید به این موضوع واقف باشیم که تحمل و رفع این مشکلات برای رسیدن به اهداف متعالی ضروری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در وضعیت خوب اقتصادی قرار داریم، تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و 260 واحد صنعتی و معدنی در این استان فعال است برهمین اساس ایجاد مشکل و برخورد با موانع امری اجتناب‌ناپذیر است.

عنابستانی به تحریم‌های اقتصادی اخیر دشمن اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید بدانیم که در حال حاضر در یک جنگ تمام عیار با دشمن قرار داریم و لازم است تا با ارائه راهکارهای اساسی در برابر این هجمه‌ها مقاومت کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: اجرای تدابیر و راهکارهایی که مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی برای ما ترسیم کرده‌اند می‌تواند ما را در رفع بسیاری از مسائل و مشکلات یاری دهد.

عنابستانی، مردمی کردن اقتصاد را از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و افزود: مشارکت مردم در امور اقتصادی و تقویت بخش خصوصی می‌تواند سهم به‌سزایی در اجرای اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه عدم انسجام ارکان و بخش‌های مختلف کشور منجر به ایجاد مشکلاتی در روند تولید شده است، خاطرنشان کرد: وقتی در شرایط سختی چون زمان فعلی به سر می‎بریم ضروری است که ارکان و بخش‌های مختلف کشور با یکدیگر متحد و منسجم باشند.

عنابستانی در ادامه بر ضرورت اصلاح ساختار بانکی کشور تاکید کرد و گفت: ساختار سیستم مالی کشور باید به گونه‌ای باشد که بانک‌ها خود را در فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی سهیم و شریک بدانند این در حالی است که به علت عدم وجود چنین نگاهی بانک‌ها نمی‌توانند با واحدهای تولیدی تعامل بهتری برقرار کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: باید از شرایط موجود استفاده و در اصلاح ساختار سیستم بانکی کشور اقدام کرد.

عنابستانی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی این استان، بر ضرورت تشکیل کمیته کارشناسی برای رفع این مشکلات تاکید و تصریح کرد: این کمیته متشکل از نمایندگان بانک‌های استان، اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دفتر امور اقتصادی استانداری باشد.

وی ادامه داد: برهمین اساس این اعضا مشکلات واحدهای تولیدی استان را بررسی و در راستای رفع این مشکلات نظرات کارشناسی شده ارائه داده و گزارشات مربوطه را به شورای گفت‌و‌گو و ستاد تسهیل سرمایه‌گذاری استان ارائه دهند.

عنابستانی همچنین اجرای اصل تداوم تولید را عامل مهمی در رفع مشکلات واحدهای تولیدی دانست و افزود: این اصل از اختلال در امر تولید جلوگیری می‌کند که این امر نقش بسیار مهمی در رفع مشکلات واحدهای تولیدی دارد.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول