اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت گاز کردستان اعلام کرد

برگزاری 40 مانور مقابله با حوادث احتمالی در بخش گاز طبیعی

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری شرکت گاز کردستان گفت: در طول سال 40 مانور در زمینه آمادگی مقابله با افت فشار، قطع احتمالی و وصل مجدد گاز، امدادرسانی و تعمیرات، انفجار و آتش‌سوزی، نشت‌یابی در استان برگزار می‌شود.

برگزاری 40 مانور مقابله با حوادث احتمالی در بخش گاز طبیعی

قدرت‌الله فعله‌گری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، استمرار جریان گاز طبیعی مشترکین استان را اولویت اصلی این شرکت دانست و اظهار کرد به واسطه حساسیت و اهمیت گاز طبیعی، سه مؤلفه سرعت، دقت و صحت سرلوحه فعالیت نیروهای این شرکت در راستای تامین به موقع گاز مشترکان قرار دارد.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز کردستان افزود: برای تحقق این موضوع، برگزاری مانورهای متعدد در طول سال در سطح نواحی گازرسانی استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی به برگزاری حدود 40 مانور در طول سال در نواحی گازرسانی استان اشاره کرد و گفت: این تعداد مانور در زمینه آمادگی مقابله با افت فشار، قطع احتمالی و وصل مجدد گاز، امدادرسانی و تعمیرات، انفجار و آتش‌سوزی، نشت‌یابی و سایر موارد مرتبط با گاز طبیعی برگزار می‌شود.

وی گفت: این مانورها به منظور آمادگی نیروهای امدادی و تست امکانات و تجهیزات مورد نیاز در مواقع بحران و بروز حوادث در راستای پایداری و استمرار جریان گاز طبیعی برگزار می‌شود.

وی همچنین به آموزش‌های مستمر نیروهای امداد و تعمیرات شرکت گاز استان در طول سال نیز اشاره کرد و افزود: نیروهای امدادی این شرکت همیشه در آمادگی کامل به سر می‌برند و آمادگی مقابله با هر بحرانی را دارند.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز کردستان، شناسایی نقاط بحرانی و آسیب‌پذیر در فصولی که هوا مساعد است را از دیگر اقدامات این شرکت در زمینه آمادگی در برابر هرگونه بحران و حادثه‌ای اعلام کرد و گفت: در فصولی که هوا مساعد است، تعمیرات لازم در تاسیسات گاز در سطح استان انجام می‌شود و این تاسیسات را در راستای خدمات‌رسانی در تامین جریان گاز در فصول سرد سال آماده می‌کنیم.

فعله‌گری افزود: در حال حاضر شرکت گاز کردستان آمادگی کامل برای مقابله با رخدادهای طبیعی از جمله زلزله، سیل، آتش‌سوزی و نشت گاز طبیعی را دارد.

وی گفت: به منظور سهولت در کار و افزایش سطح کیفیت خدمات ارائه شده به مشترکان گاز طبیعی، از دانش و تجربیات همکاران و فناوری‌های روز استفاده می‌کنیم.

رئیس واحد HSE شرکت گاز کردستان نیز، ارتقای سطح آمادگی نیروهای امدادی این شرکت را از جمله اولویت‌های شرکت گاز استان دانست و گفت: برای رسیدن به آمادگی‌های لازم، سال گذشته هفت جلسه کمیته بحران و 15 جلسه مرتبط با آن و همچنین 23 مانور قطع ارتباط، افت فشار گاز، زلزله و آتش‌سوزی در سطح استان برگزار شد.

پیمان الهیاری، اعزام اکیپی به نمایندگی از شرکت گاز کردستان به مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی در شهریورماه امسال را از دیگر فعالیت‌ها ذکر کرد و افزود: هدف از این اعزام برآورد میزان خسارات وارد شده به تاسیسات گاز طبیعی، نحوه مقابله و پیشگیری از آسیب‌رسانی به این تاسیسات ذکر کرد.

وی به 52 هزار نفرساعت آموزش به مشترکین گاز طبیعی نیز به عنوان دیگر برنامه‌های این شرکت برای پیشگیری از حوادث اشاره کرد و گفت: این میزان آموزش در مدارس و مساجد ارائه شده است.

به گفته وی، پرسنل شرکت گاز استان کردستان نیز 10 هزار و 200 نفرساعت آموزش در این ارتباط دیده‌اند.

شرکت گاز استان کردستان بیش از 315 هزار مشترک شهری و روستایی در 22 شهر و 620 روستا دارد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول