اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی گروه طب فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

طب فیزیکی هنوز برای عامه مردم تثبیت نشده است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی گروه طب فیزیکی و توان‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بسیاری طب فیزیکی را با فیزیوتراپی یا قولنج درمانی اشتباه می‌گیرند و هنوز این علم برای عامه مردم جامعه به طور کامل جا نیفتاده است.

طب فیزیکی هنوز برای عامه مردم تثبیت نشده است

علیرضا مقتدری اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: هر چند قولنج درمانی یا درمان‌های دستی که بسیاری از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به این روش آگاه هستند، از کار‌های طب فیزیکی است اما برخلاف اعتقاد بسیاری از مردم یک روش درمانی و نه روش تسکینی است.

وی افزود: اگر چه باب شده که شکستن مفاصل استخوان انگشتان دست، گردن یا کمر که برای رفع خستگی یا بیشتر به شکل عادتی در برخی از افراد شاهد هستیم، در نزد بسیاری از پزشکان در طولانی مدت عامل لرزش انگشتان یا شکستگی گردن و بیرون زدگی مهره‌های کمر می‌شود، اما اگر اصولی و به درستی این کار صورت گیرد، تسکین‌کننده درد است.

عضو هیئت علمی گروه طب فیزیکی و توان‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در بسیاری از مواقع اضافه‌شدن کلمه توان‌بخشی به طب فیزیکی سبب شده که مردم این طب را به عنوان یک رشته پزشکی ندانند، ادامه داد: در این راستا و به منظور حذف کلمه توانبخشی از طب فیزیکی تلاش‌های بسیاری صورت گرفته به طوری که با مذاکرات متعدد در تهران به دنبال حذف کلمه توان‌بخشی هستیم.

مقتدری‌اصفهانی تاکید کرد: بیشتر افرادی که شکستن مفاصل انگشتانشان را بیشتر از روی عادت انجام می‌دهند، به دلیل انجام غلط آن در طولانی مدت آسیب‌پذیر می‌شوند و این در حالی است که در کتب طب فیزیکی تنها در سه مرحله امکان جا انداختن مفاصل کشیده شده و استخوان جابه‌جا شده وجود دارد.

وی اضافه کرد: بسیاری از کمردردها که با دیسک کمر اشتباه گرفته می‌شود یا سردردهایی که برچسب میگرن یا بیماری ام اس را به خود می‌گیرند و گردن دردهایی که به نام شکستگی استخوان گردن تمام می‌شود، تنها یک گرفتگی عضله یا کشیدگی مفاصل است که در چند جلسه توسط متخصصان طب فیزیکی قابل تشخیص و درمان است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول