اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کرمان:

230 هزار شهید موجب سرافرازی ایران شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: هفته دفاع مقدس این نکته را به ما یادآوری می‌کند که در دوران هشت سال دفاع مقدس 230 هزار نفر شهید و 550 هزار نفر جانباز شدند تا مملکت سرافراز و برقرار باشد.

230 هزار شهید موجب سرافرازی ایران شدند

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از پرافتخارترین فرازهای انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: مردم، رزمندگان، ایثارگران و نیروهای مسلح در دوران هشت سال دفاع مقدس، ایثار، گذشت، فداکاری و جانفشانی را به اوج خود رساندند و صحنه‌های غیر قابل تکراری را خلق کردند که در تاریخ 400 سال اخیر ایران بی‌نظیر است.

حسنی‌سعدی با اشاره به فرماندهی جنگ تحمیلی توسط امام خمینی (ره) ابراز داشت: دانش‌آموز 15 ساله از پشت میز درس و افسران آموزش دیده به دستور امام راحل به سمت جبهه‌ها شتافتند.

وی اذعان داشت: خروجی ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس این است که پس از حدود 3 هزار روز جنگ حتی یک وجب از خاک ایران در دست دشمن بعثی باقی نماند.

حسنی‌سعدی عنوان کرد: ما در حالی در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران را از دست ندادیم که بر اساس تاریخ در هر یک از جنگ‌ها ما شهری را از دست می‌دادیم که سلیمانیه، هرات و 17 شهر شمال قفقاز از جمله این شهرها هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما در دوران دفاع مقدس به خواسته‌های خود رسیدیم و درس تلخی را به دشمنان دادیم که دیگر به ایران تجاوز و تعدی نداشته باشند.

این آزاده دوران دفاع مقدس افزود: هفته دوران دفاع مقدس یادآور حماسه‌ها، جانفشانی‌ها، شکوه و عظمت رزمندگان است و دوران دفاع مقدس را بازخوانی می‌کند و به تصویر می‌کشد.

حسنی‌سعدی اذعان داشت: هفته دفاع مقدس این نکته را به ما یادآوری می‌کند که در دوران هشت سال دفاع مقدس 230 هزار نفر شهید و 550 هزار نفر جانباز شدند تا مملکت سرافراز و برقرار باشد.

وی بیان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور این موضوع است که 42 هزار نفر از جوانان و عزیزان ایران اسلامی اسیر شدند تا مملکت به اسارت دشمن درنیاید.

حسنی‌سعدی خاطرنشان کرد: مردم ما با شهیدانی چون صیادشیرازی، احمد کاظمی، همت و متوسلیان در هفته دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

وی از شهیدان مغفوری، زنگی‌آبادی، علی ماهانی، یوسف‌اللهی، سیرفر، شول، زندی و نادری به عنوان سرداران شهید استان کرمان در دوران دفاع مقدس نام برد و گفت: هفته دفاع مقدس به ما یادآوری می‌کند که این شهدا چقدر بزرگ بودند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول