اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سمنان در مجلس:

2.8 میلیون دستگاه موتورسیکلت آلاینده از رده خارج شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: باید ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت آلاینده از رده خارج شود تا حداقل اندکی جلوی افزایش آلودگی هوا گرفته شود.

2.8 میلیون دستگاه موتورسیکلت آلاینده از رده خارج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از معاونت رسانه و اطلاع‌رسانی نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی، علی‏رضا خسروی امروز راهکارهایی مانند مه‌پاشی و آب‌پاشی را در کاهش آلودگی هوای تهران بی‌تاثیر دانست.

وی گفت: اجرای اینگونه طرح‌ها شاید در شهرهای کوچک و با وسعت محدود جوابگو باشد اما قطعاً راهکار مناسبی برای پایتخت نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واقعیت این است که مشکل آلودگی هوای تهران بسیار حاد و چشمگیر شده و راهکارهایی مانند مه‌پاشی، آب‌پاشی و روشن کردن فواره بوستان‌ها نمی‌تواند این مشکل بزرگ را به صورت قطعی حل و برطرف کند.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت مقابله با منشأ آلودگی هوای تهران تصریح کرد: در شرایطی که آب‌پاشی آسمان تهران پاسخگوی کاهش آلودگی این شهر نیست، قطعاً مه‌پاشی نیز نمی‌تواند از آلودگی هوای پایتخت بکاهد.

وی در ادامه افزود: مسئولان باید به این نکته توجه داشته باشند که برخی از راهکارها فقط در مناطق محدود و همان نقطه‌ای که طرح‌هایی مانند آب‌پاشی و مه‌پاشی اجرا می‌شود، می‌تواند تاثیرات کوتاه‌مدتی بر جای بگذارد و این روش‌ها در مناطقی با وسعت بیشتر مانند تهران راهگشا نیست.

خسروی با مدّنظر قرار دادن این موضوع که باید راهکارهای منطقی‌تری برای کاهش آلودگی هوای تهران اجرا شود، تاکید کرد: از رده خارج کردن 2 میلیون و 800 هزار موتورسیکلت آلاینده، افزایش تعداد مراکز معاینه فنی و پیگیری الزام معاینه فنی دو ساله خودروها از مسائلی است که می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی پایتخت داشته باشد.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول