اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف سیستان‌وبلوچستان خبر داد

برگزاری همایش تکریم امامزادگان در زابل

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: همایش روز ملی تکریم امامزادگان، در نظرگاه حضرت ابوالفضل (ع) روستای ملک حیدری زابل برگزار شد.

برگزاری همایش تکریم امامزادگان در زابل

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام منصور هاشمی اظهار داشت: همزمان با دهه کرامت و نامگذاری پنجم ذی‌القعده به عنوان روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان که در تقویم ملی به نام روز بزرگداشت حضرت صالح‌بن‌موسی الکاظم (ع) هم نامگذاری شده است، مراسم بزرگداشت این روز در بقعه نظرگاه حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان زابل برگزار شد.

وی افزود: این مراسم با هدف تجلیل و تکریم مقام شامخ امامزادگان و ذراری آل رسول (ع) و در راستای عمل به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: جایگاه ویژه امامزادگان و بقاع متبرکه در کشور در برقراری آرامش روحی و ایجاد ارتباط معنوی مردم در این اماکن بسیار مهم و ضروری است.

هاشمی ادامه داد: از ارادت و علاقه‌مندی مردم سیستان نسبت به ائمه و ذریه ایشان ارادت و علاقمندی زیادی نشان می‌دهند و این مراسم نیز با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد.

وی گفت: در گذر از زمان، مردم این منطقه به واسطه علاقه و عشق واقعی به امامان و تمسک و شفاعت خواستن از آنان و نیز طلب حاجت به واسطه مقام عظیم در پیشگاه خداوند این نظرگاه‌ها به وجود آمده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان افزود: با توجه به اینکه در استان پهناور سیستان‌وبلوچستان امامزاده‌ای نداریم و به دلیل احترام به عقاید پاک و بی‌‌غش مردم این منطقه، اداره کل اوقاف استان جشن‌ها، عزاداری‌ها و مراسم‌های ویژه را در این بقاع متبرکه برگزار می‌کند.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول