اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال تدوین برنامه درس ملی

تغییر کتب درسی 12 پایه تحصیلی اجباری شده است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: به دنبال تدوین برنامه درس ملی تغییر کتب درسی 12 پایه تحصیلی اجباری و الزامی شده و از سال تحصیلی گذشته این موضوع در کشور اجرایی شد.

تغییر کتب درسی 12 پایه تحصیلی اجباری شده است

نجیمه باجلان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته کتاب پایه نخست ابتدایی تغییر یافته است، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید کتاب پایه دوم دوره ابتدایی تغییر یافته و کتاب پایه ششم ابتدایی نیز جدید‌التألیف است.

وی با تاکید بر اینکه تغییر کتب درسی 12 پایه تحصیلی در دستور کار معاونت پژوهشی وزارتخانه آموزش و پرورش قرار دارد، ادامه داد: تغییر کتب درسی تمام پایه‌های تحصیلی باید بر اساس برنامه درس ملی تغییر کند و تغییر کتب درسی در دو بخش صورت می‌گیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه به دنبال تدوین برنامه درس ملی تغییر کتب درسی 12 پایه تحصیلی اجباری و الزامی شده و از سال تحصیلی گذشته این موضوع در کشور اجرایی شد، تصریح کرد: تغییر در محتوای علم و دانش صورت نمی‌گیرد بلکه رویکرد‌ها و روش‌های محتوای آموزشی باید براساس برنامه درس ملی تغییر کنند.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه تغییر در رویکرد‌های محتوای آموزشی تفکر، پژوهش و بحث خودارزیابی در ارزشیابی توصیفی مورد توجه متولیان نظام آموزشی قرار دارد، اضافه کرد: دو عنوان کتاب کار و فناوری و تفکر و پژوهش برای نخستین بار در پایه ششم ابتدایی تهیه شده است.

باجلان تاکید کرد: نهادینه‌شدن پژوهش در میان دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی و توجه به تفکر به عنوان اصل تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی باید در میان دانش‌آموزان نهادینه شود و اضافه شدن عناوین تفکر و پژوهش در کتب درسی به این موضوع کمک می‌کند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول