اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا هفته کتاب محقق می‎شود

تجهیز کتابخانه بشارت گلستان به سیستم کتابخانه شبانه‎روزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور کتابخانه‌ها گفت: کتابخانه بشارت گلستان در هفته کتاب امسال به سیستم کتابخانه شبانه‎روزی مجهز می‌شود.

تجهیز کتابخانه بشارت گلستان به سیستم کتابخانه شبانه‎روزی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ابراهیم شمشیری در جمع مدیران کتابخانه‎های گلستان با بیان اینکه استان در زمینه تجهیز کتابخانه به سیستم شبانه‎روزی نسبت به سایر استان‎ها عقب است اظهار داشت: 20 کتابخانه در استان‎های مختلف کشور به صورت شبانه‎روزی فعالیت می‎کنند و این طرح از ابتدای امسال در کشور کلید خورده و با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

وی تصریح کرد: هدف‎گذاری این نهاد بر این مبنا قرار گرفته است که تا پایان سال، هر استان حداقل به یک کتابخانه شبانه‎روزی تجهیز شود تا افراد بتوانند نیاز مطالعاتی خود را در هر زمانی که بخواهند برطرف کنند.

مدیرکل امور کتابخانه‌ها در خصوص توسعه و گسترش کتابخانه‌ها تصریح کرد: روند ساخت و گسترش کتابخانه با همکاری مجموعه‎های مختلفی همچون استانداری‎ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال افزایش است.

شمشیری با بیان اینکه برای ساخت کتابخانه در استان‎های کشور نقشه راه تدوین شده است تصریح کرد: در افق 1404 برای ساخت کتابخانه در کل کشور نیازسنجی صورت گرفته و بناست تا برای شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت یک کتابخانه استاندارد راه‎اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه برای هر استان و شهرهای بزرگ کتابخانه‎های مرکزی پیش‎بینی شده است ادامه داد: امیدواریم به همت مسئولان استان و اعتباراتی که در اختیار مجموعه نهاد قرار می‎گیرد شبکه کتابخانه‎ها کامل شود تا بتوانیم سرویس‎دهی مناسبی را به عموم مردم داشته باشیم.

مدیرکل امور کتابخانه‌ها در خصوص جذب منابع اعتباری این نهاد اظهار داشت: کتابخانه‎های عمومی کشور از طریق منابع دولتی، منابع داخلی نهاد، نیم درصد شهرداری‎ها، خیرین و اهداء کتاب از سوی مردم مورد حمایت قرار می‎گیرد.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول