اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی خواستار شد

طرح‌های عمرانی با اسامی شهدای دفاع مقدس نامگذاری شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: طرح‌های عمرانی که اجرا می‌شود به اسم شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی نام‌گذاری ‌شود تا نام و یاد آنها زنده بماند.

طرح‌های عمرانی با اسامی شهدای دفاع مقدس نامگذاری شوند

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در هفته بزرگداشت دفاع مقدس قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: طرح‌های عمرانی مختلف در زمینه‌های گوناگون در دست اقدام بوده و تعدادی از آنها در شمار طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفته‌اند که باید برای نهادینه‌سازی ارزش‌های دفاع مقدس در نامگذاری این طرح‌ها، بیشتر دقت شود.

وی با بیان اینکه برای نهادینه‌شدن ارزش‌های دفاع مقدس باید از همه ظرفیت‌های نهفته در جامعه استفاده شود، گفت: ایجاد و احداث یادمان‌های شهدا در مناطق مختلف استان برای عملیاتی‌شدن این موضوع، می‌تواند کمک زیادی کند به ویژه اگر یادمان‌ها برای شهدای صاحب‌نام احداث شود.

کریمی با اظهار به اینکه انتقال مفاهیم ایثار، فداکاری و شهادت فقط وظیفه بنیاد شهید و سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیست، ادامه داد: همه مسئولان و اقشار مختلف جامعه باید در این ارتباط احساس مسئولیت کنند و در برنامه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی به این مباحث بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی توجه جدی به چگونگی نامگذاری خیابان‌های مناطق مختلف شهر را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: باید در نامگذاری معابر و خیابان‌ها از اسامی شهدای بزرگ استفاده شود تا به این ترتیب حداقل آشنایی سطحی نسبت به آنها بین جوانان شکل بگیرد.

وی اجرای طرح انسجام‌بخشی نویسندگان فعال در حوزه دفاع مقدس را خواستار شد و اظهار کرد: افراد زیادی برای اینکه دین خود را نسبت به شهدا و انقلاب ادا کنند در راستای نگارش خاطرات رزمندگان و عملیات‌های مختلف همت می‌گمارند که باید این قبیل فعالیت‌ها ساماندهی شده و همکاری خوبی با آنها صورت گیرد و همچنین کتب منتشره نیز باید در دسترس عموم قرار گیرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول