اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

26 و 27 مهر

همایش ملی «خرما و امنیت غذایی» در خوزستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نخستین همایش ملی «خرما و امنیت غذایی» به مدت دو روز 26 و 27 مهرماه امسال در خوزستان برگزار می‌شود.

همایش ملی «خرما و امنیت غذایی» در خوزستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، سیمین فقهی دبیر اجرایی این همایش هدف از برگزاری این کنگره علمی با نگرش علمی-کاربردی را جست‌وجوی راهکارهای مؤثر در راستای افزایش سطح سلامت فناوری تولید، فرآوری، بسته‌بندی و تجارت این محصول عنوان کرد.

وی درباره نحوه برگزاری همایش ملی خرما اظهار داشت: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه همایش به نشانی  www.fdokhz-hamayesh.ir مراجعه و یا با شماره تلفن دبیرخانه همایش 2232352 -0611 تماس بگیرند.

فقهی گفت: استانداری خوزستان، سازمان غذا و دارو، دانشگاه کشاورزی رامین، مؤسسه تحقیقاتی خرما و میوه‌های گرمسیری، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و سایر سازمان‌های استانی و جمعی از اساتید و دانشگاهیان در برگزاری این همایش به صورت علمی و کاربردی مشارکت دارند.

وی محورهای همایش را شامل خرما و امنیت غذایی، نقش خرما در تغذیه، سلامت و بیماری، فنون بهینه تولید و فناوری‌های نوین، مدیریت آفات و بیماری‌ها، مدیریت آبیاری و تغذیه، مکانیزاسیون عملیات کاشت، داشت و پس از برداشت، دانش، فناوری و صنایع بسته‌بندی، فراوری و تولید فرآورده‌های جدید، کنترل کیفیت و ضوابط بهداشتی خرما، مدیریت ضایعات و پسماند، اقتصاد، تجارت، بازار رسانی و چالش‌های جهانی و  بررسی توکسیکولوژی خرما در مراحل مختلف کاشت، داشت، برداشت و پس از برداشت عنوان کرد.

فقهی با بیان اینکه برگزاری این همایش در قالب مقاله، پوستر و سخنرانی است، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم نمایشگاهی به منظور نمایش فرآورده‌های تولید شده از نخل و خرما برپا شود تا علاوه بر معرفی موسسات فرآوری و بسته‌بندی خرمای دارای مجوزهای بهداشتی، زمینه ساز ایجاد صنایع و اشتغال در این خصوص باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش ارتباط تنگاتنگی بین فناوری تولید، صنعت و تجارت فراهم شود و ضمن بررسی چالش‌های اساسی در مسیر ارتقای این محصول استراتژیک گامی مثبت در راستای افزایش بهره‌وری، تولید، اقتصاد فعال، پویا و رونق مراکز عمده تولید کننده خرما در استان برداریم.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول