اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس صورت گرفت

برگزاری یادمان شهدای گمنام و 79 شهید والامقام سبزدشت بافق

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته دفاع مقدس در فضایی معنوی یادمان شهدای گمنام و 79 شهید سبزدشت بافق برگزار شد.

برگزاری یادمان شهدای گمنام و 79 شهید والامقام سبزدشت بافق

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام حسنعلی آهنگران از اساتید حوزه علمیه قم در این یادمان که با حضور امام جمعه، سرپرست فرمانداری، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بافق و جمعی از مسئولان محلی و خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم در حسینیه زینبیه موری آباد برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس عزت و خودباوری و قدرت ایران اسلامی به دنیا نشان داده شد.

وی با اشاره به مقام والای شهدا نزد پروردگار افزود: شهدا از درجه والایی برخوردارند و همواره دارای حیات جاوید هستند که این مقام از ارزش والایی برخوردار است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس مربوط به یک نهاد و سازمان نیست بلکه این هفته متعلق به اسلام و قرآن است زیرا به نظام اسلامی شکوه و عظمت بخشید.

آهنگران راه و خط شهدای دفاع مقدس را برگرفته از شهدای قیام کربلا عنوان کرد و بیان داشت: خون شهدای انقلاب اسلامی در امتداد خون شهدای قیام امام حسین (ع) است و به همین دلیل همواره جاویدان است.

وی، ولایت‌مداری را از ویژگی‌های بارز شهدا دانست و افزود: شهدای والامقام نیز با تقدیم جان خود راه با عزت زیستن را به ما نشان دادند و عزت و سربلندی امروز ما در سایه فداکاری و ایثار شهداست.

آهنگران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیداری کشورهای اسلامی و خیزش معنوی در این کشورها اظهار داشت: امروز به برکت اسلام و قرآن، مسلمانان بیدار شده‌اند و با حرکت‌های اسلامی خود موجب ترس و وحشت در اردوگاه دشمنان اسلام شده‌اند.

وی همچنین دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی را مهم عنوان کرد و یادآور شد: بیش از 33 سال است که دشمنان نظام اسلامی ایران با فشار و تحریم سعی کرده‌اند به انقلاب اسلامی ضربه بزنند که به لطف الهی و وحدت و همدلی مردم تاکنون به اهداف شوم خود نرسیده‌اند.

آهنگران با اشاره به پیشرفت‌های علمی و فرهنگی کشور افزود: آنچه که امروز دنیا را در برابر نظام و رهبری ایران به حیرت انداخته است، ایمان به خدا و اعتقاد و پیروی از ولایت مردم است.

این استاد حوزه علمیه قم همچنین با محکوم کردن اهانت دشمنان اسلام و قرآن به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: قدرت‌های پوشالی استکباری آمریکا و اسرائیل هرگز با این اقدامات بی‌شرمانه خود به اهدافشان نمی‌رسند چرا که مسلمانان جهان همواره از آگاهی و شعور بالایی برخوردارند و نسبت به این توهین آرام نخواهند نشست.

آهنگران همچنین از برگزاری باشکوه یادمان شهدای سبزدشت قدردانی کرد و برگزاری این یادمان‌ها را در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا مؤثر دانست.

غبار روبی قبور شهدا، پرواز پاراگرایدر، پخش نماهنگ، مداحی و حماسه خوانی دفاع مقدس، نمایشگاه عکس شهدا و ... از دیگر برنامه‌های این یادمان بود.

دهستان سبزدشت از توابع بخش مرکزی بافق و در فاصله 85 کیلومتری این شهرستان قرار گرفته که 79 شهید والامقام تقدیم نظام اسلامی کرده است.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول