اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

هیئت مدیره ذوب آهن در صورت تکرار تجربیات بهتر است استعفا دهند

خبرگزاری فارس: با وجود انتخاب هیئت مدیره جدید باشگاه ذوب آهن در صورتی که قرار باشد دست هیئت مدیره جدید راهکاری برای خارج شدن باشگاه از بن‌بست موجود، ارائه نکند بهتر است این افراد دسته‌جمعی استعفا بدهند.

هیئت مدیره ذوب آهن در صورت تکرار تجربیات بهتر است استعفا دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پس از مدت‌ها که بحث استعفای اعضای هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن مطرح بود، این اتفاق رخ داد تا درست در حین تعطیلات دو هفته‌ای لیگ که بهترین شرایط برای ارائه و اجرای راهکار برای خروج تیم فوتبال ذوب آهن از بحران بود، شرایط به سمت دیگری متمایل شود.

روند نزولی باشگاه ذوب آهن پس از تصویب منع قانون هزینه کرد دستگاه‌های دولتی در ورزش آغاز شد و به مرور ریشه یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های ایرانی را پوساند تا جایی که امروز شاهد هستیم تیم‌های بسکتبال، هندبال، دوو میدانی و تیم‌های ورزشی بانوان باشگاه منحل شده‌اند و تیم فوتبال این باشگاه نیز در پایان هفته هشتم مسابقات لیگ برتر دوازدهم در قعر جدول رده‌بندی قرار دارد و شانس نخست سقوط به دسته پایین‌تر است.

در این شرایط کنار رفتن هیئت مدیره و مدیر عامل باشگاه نخستین راهکاری بود که به ذهن متبادر می‌شد، به ویژه اینکه هیئت مدیره باشگاه که از مدیران ارشد کارخانه و مشاور ورزشی استاندار تشکیل شده بود، در این مدت به طور عملی راهکار مثبتی برای برون رفت از مشکل به وجود آمده برای باشگاه برای تأمین هزینه‌ها اندیشیده نشده بود و پس از تعطیلی تیم‌های ورزشی باشگاه، این نگرانی نیز وجود داشت که پرونده تیم فوتبال نیز پس از سقوط به دسته پایین‌تر برای همیشه بسته شود.

هیئت مدیره قبلی در مدتی که در باشگاه ذوب آهن مسئولیت داشت، نتوانست کار مثبتی برای این تیم انجام بدهد، کما اینکه با وجود بسته‌شدن دست کارخانه برای کمک مالی به باشگاه، اختیار عمل هیئت مدیره نیز کاهش یافته، با این حال انتظار می‌رفت که هیئت مدیره با استفاده از نفوذ خود بتوانند راهی برای برون رفت از مشکلاتی که گریبان‌گیر این باشگاه شده بود، پیدا کنند.

در هر صورت هیئت مدیره از مسئولیت خود استعفا داد تا شاید در ناکامی‌های آینده سهمی برای آن‌ها در نظر گرفته نشود، از طرفی پس از گمانه‌زنی‌‌هایی که در مورد انتخاب افراد جدید هیئت مدیره وجود داشت، هیئت مدیره ذوب آهن از سوی مدیر عامل شرکت ذوب آهن انتخاب شدند.

هیئت مدیره جدید برخلاف هیئت مدیره قبلی تعداد کمی از مدیران ارشد شرکت ذوب آهن را داشت و از مشاور ورزشی استاندار و یک رئیس هیئت و یک رئیس سابق هیئت به همراه یکی از مدیران شرکت ذوب آهن تشکیل شده و خسرو ابراهیمی مدیر عامل فعلی باشگاه نیز در این ترکیب جای دارد.

البته مشاور ورزشی استاندار نیز در ترکیب اولیه حضور داشت، اما گفته می‌شود وی به دلیل مخالفت با حضور برخی از اعضای فعلی هیئت مدیره، استعفای خود را به مدیر عامل شرکت ذوب آهن اعلام داشته است.

هیئت مدیره قبلی با وجود حضور مدیران ارشد کارخانه نتوانست کار مثبتی برای رفع مشکلات باشگاه انجام بدهد و از این رو خوش‌بینی زیادی وجود ندارد که هیئت مدیره جدید نیز بتوانند کار مثبتی انجام بدهند، زیرا وقتی قانون دست ‌آن‌ها را بسته، نمی‌توان انتظار زیادی داشت که این جمع بتوانند اقدام کارآمدی را صورت بدهند و اگر در حال حاضر نیز بحث‌هایی از سوی برخی از اعضا هیئت مدیره مبنی بر خروج از بحران منتشر می‌شود، بیشتر اظهارنظرهایی برای اعلام وجود است و خود این افراد نیز می‌‌دانند که نمی‌توانند قانونی را که در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان ملت تصویب شده، را دور بزنند.

به نظر می‌رسد انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره ذوب آهن را بتوان یک تغییر مهره عنوان کرد و در عمل همچون هیئت مدیره قبلی برآیند مثبتی از این جمع نیز نباید انتظار داشت، از این رو در صورتی که همین امروز این افراد از سمت خود استعفا بدهند، حداقل این حسن را به همراه دارد که از آن‌ها انتظار معجزه نخواهد رفت.

ورزش‌دوستان به خاطر دارند که در سال‌های گذشته دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس در مقطعی بدون هیئت مدیره و تنها با مدیر عامل اداره می‌شدند و هیچ اتفاق خاصی هم رخ نداد و می‌توان این تجربه را برای باشگاه ذوب آهن نیز تکرار کرد.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول