اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از بحرانی‌ترین وضعیت ذوب‌آهن در ادوار لیگ حرفه‌ای

تا دیر نشده مانع از سقوط ذوب‌آهن به لیگ دسته یک شوید

خبرگزاری فارس: قعرنشینی مطلق تیم ذوب‌آهن در لیگ دوازدهم موجب شده تا ضرورت تغییر و تحول بر روی نیمکت این تیم احساس شود، اما اگر مسئولان این تیم قصد تغییر و تحول دارند، باید تا دیر نشده و فرصت جبران هست، اقدام کنند و در غیر این صورت با اعلام حمایت کامل خود از کربکندی به اتفاقات خوب فوتبال دل بسپارند.

تا دیر نشده مانع از سقوط ذوب‌آهن به لیگ دسته یک شوید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تیم فوتبال ذوب‌آهن بدترین دوران خود در ادوار مختلف لیگ حرفه‌ای ایران را پشت سر می‌گذراند و با گذشت هفت هفته از مسابقات لیگ برتر دوازدهم، با کسب سه امتیاز از هفت بازی و حضور در رده هجدهم جدول رده‌بندی، نخستین کاندیدای سقوط به دسته پایین‌تر لقب گرفته است.

قرار است فصل آینده مسابقات لیگ با حضور 16 تیم برگزار شود و بر این اساس در لیگ امسال چهار تیم به دسته پایین‌تر سقوط می‌کنند که این مسئله کار ذوبی‌ها را برای بقا در لیگ برتر دشوارتر از حد انتظار کرده است.

*شوک بر روی نیمکت!؟

در فوتبال ایران مرسوم است به تیمی که نتیجه نمی‌گیرد، شوک وارد می‌کنند و به طور معمول نخستین شوک نیز بر روی نیمکت این تیم‌ها  شکل می‌گیرد.

وضعیت فعلی ذوبی‌ها نیز ضرورت وجود یک شوک را می‌رساند و طبیعی است که در نگاه نخست نیز برکناری رسول کربکندی از نیمکت تیم فوتبال ذوب‌آهن و حضور یک مربی دیگر به جای وی به ذهن متبادر می‌شود.

در لیگ دوازدهم تاکنون تغییر و تحولی بر روی نیمکت تیم‌ها صورت نگرفته است، اما به نظر می‌رسد در روزهای آینده شاهد تغییراتی باشیم.

*کربکندی مشکلی با برکناری ندارد

کسب سه امتیاز از هفت بازی موجب شد تا رسول کربکندی سرمربی ذوبی‌ها اصراری برای ماندن بر روی نیمکت این تیم نداشته باشد و تصمیم گیری در این باره را به مدیران باشگاه واگذار کند.

وی که پس از چند سال دوری از نیمکت ذوب‌آهن مجدد به این تیم بازگشت، در مورد آینده کاری خود گفت: قبل از بازی با تراکتورسازی هم گفتم باشگاه می‌تواند و اختیار دارد با توجه به نتایج تیم مربی را عوض کند.

کربکندی با اشاره به نتایج بدی که تیمش گرفته است، تصریح کرد: پس از پنج شکست برابر تراکتورسازی به پیروزی رسیدیم و گفتیم شاید این برد از لحاظ روانی به ما کمک کند و فشارها از روی تیم کم شود اما متأسفانه باز هم باختیم.

وی که اختیار برکناری خود را در حیطه وظایف هیئت مدیره باشگاه می‌داند، در این باره تصریح کرد: باشگاه هر زمان که بخواهپد می‌توانند من را عوض کنند، اما تا هر وقت که هستم تلاشم را می‌کنم.

*ریسکی که جواب نداد

کربکندی پیش از آغاز فصل در شرایطی هدایت ذوب‌آهن را بر عهده گرفت که این باشگاه با چندین مربی وارد مذاکره شده بود اما پس از انصراف این مربیان از قبول مسئولیت در تیم اصفهانی، کربکندی که در دو لیگ قبل تیمی را در اختیار نداشت، به ذوب‌آهن بازگشت.

وی با اشاره به ریسکی که در آغاز فصل انجام داد، تصریح کرد: آمده‌ام به ذوب‌آهن کمک کنم و خودم را فدای ذوب‌آهن کردم.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن تیم متمولی بود اما امسال دچار مشکلات مالی شد و 14 بازیکن خود را از دست داد، با این وجود ریسک بزرگی کردم و در حال حاضر نیز تاوان ریسکم را می‌دهم.

*هیئت مدیره ذوب‌آهن در مورد کربکندی تصمیم گیری می‌کند

تصمیم گیری در مورد ماندن یا برکناری رسول کربکندی بر عهده هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن گذاشته شده است.

هیئت مدیره این باشگاه چندی قبل در این باره جلسه‌ای تشکیل داد، اما در مورد برکناری این مربی به توافق نرسید، با این حال هیئت مدیره این باشگاه قرار است مجدد جلسه‌ای تشکیل داده و در این باره تصمیم گیری کنند.

خسرو ابراهیمی مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در این باره افزود: تصمیمات در باشگاه ذوب آهن فردی نیست و از این رو تصمیم‌گیری در مورد ادامه فعالیت کربکندی در جلسه هیئت مدیره مطرح و تصمیم‌گیری نهایی اتخاذ می‌شود.

وی در مورد نتایج ضعیفی که این تیم کسب کرده است، تصریح کرد: بحث ناکامی ذوب آهن به دو سال گذشته باز می‌گردد که مشکلات مالی گریبان باشگاه را گرفت و کماکان این معضل بزرگ ادامه دارد.

ابراهیمی ادامه داد: متأسفانه در ابتدای لیگ 90 درصد نفرات اصلی خود را به خاطر همین مشکلات مالی از دست دادیم و با محدودیت شدید مالی تیم جدید را بستیم.

*برکناری یا ابقا؟!

مسابقات لیگ برتر دوازدهم به دلیل برپایی اردوی تیم ملی به طور موقت تعطیل شده و مسئولان باشگاه ذوب‌آهن فرصت مغتنمی را در اختیار دارند، تا در مورد نیمکت این تیم تصمیم گیری کنند.

در صورتی که نظر باشگاه به برکناری این مربی است، باید هر چه زودتر و پیش از آنکه فرصت جبران از دست برود انجام شود اما با توجه به اینکه در این شرایط مربیان زیادی حاضر نیستند ریسک کرده و مسئولیت فنی یک تیم شکست خورده را بپذیرند، این احتمال نیز وجود دارد که کربکندی همچنان به وظایف خود بپردازد اما باشگاه باید در این صورت حمایت کامل خود را از وی اعلام کند تا او نیز با تمرکز به فکر سر و سامان دادن به وضعیت تیمش باشد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول