اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات اسلامی استان سمنان:

مدرنیته غرب دچار فقر اندیشه است/ ابتذال اندیشه عامل ایجاد انحرافات است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: مدرنیته‏ای که غرب پایه‏های آن را ریخته دچار فقر اندیشه است نه ابتذال اندیشه که این امر عامل به وجود آمدن انحرافات می‏شود.

مدرنیته غرب دچار فقر اندیشه است/ ابتذال اندیشه عامل ایجاد انحرافات است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی سمنان، حجت‏الاسلام ولی‏الله مصائبی در نشستی با دختران باشگاه فرهنگی جوان شهرستان شاهرود در سالن همایش‏های اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود، ضمن اشاره به «فداها ابوها» جمله‏ای که امام موسی کاظم(ع) درباره حضرت معصومه(س) فرمودند، اظهار کرد: آن حضرت شأن و منزلتی داشتند که پدر بزرگوارشان در وصف این جلال و بزرگی سه بار فرمودند «فداها ابوها».

وی ضمن بیان سجایای علمی، اخلاقی و دینی حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: دخترانی که با نام شیعه تربیت یافته و با قرآن عجین شده‏اند، نباید بگذارند به عنوان ابزار در جامعه از آنها استفاده شود.

این مسئول تصریح کرد: رنگین‌کمان خرده فرهنگ‏های غربی جوانان ما را می‏بلعد و تیغ تهاجم فرهنگی رگ انسانیت زنان را می‏برد و این قشر را با شعار آزادی به اسارتی نوین می‏برد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به تهاجم فکری و فرهنگی دشمن در میان جوانان عنوان کرد: همه ما نیاز به آموزگاری داریم که نجات‏دهنده باشد و این چنین الگوهایی در اسلام معرفی شده‏اند.

مصائبی همچنین به نقش زنان در عرصه‏های مختلف علمی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی در دوره‏های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: در عصری هستیم که ابرهای مادیت جلوی نور حقیقت را گرفته‏اند و عصر غربت انسان و کساد بازار ایمان است و زنان هستند که می‏توانند نهضتی که با خون شهدا و تلاش‏های امام راحل(ره) تا به این مرحله پیش آمده را حفظ و حراست کنند.

وی همچنین ضمن یادآوری نقش زنان در عرصه‏های مختلف تاریخی تاکید کرد: اگر مردی برومند و موفق است به برکت وجود و حضور زنان در خانه و جامعه است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: جامعه ما مدت‏هاست به سمت مدرنیته شدن پیش می‏رود؛ اما مدرنیته‏ای که غرب پایه‏های آن را ریخته دچار فقر اندیشه است نه دچار ابتذال اندیشه و عامل به وجود آمدن انحرافات می‏شود.

مصائبی با یادآوری این موضوع که اسلام مخالف مدرنیته نیست بلکه خود اسلام پیام‏آور مدرنیته بوده گفت: وقتی پیامبر(ص) مبعوث شدند، جامعه توحیدی همراه علم و کمال پدید آوردند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در غرب به عنوان پیشرفت از آن نام برده می‏شود، بحران مدرنیته و مدرنیته بحرانی است، چراکه مدرنیته در کنار خلأیی که غرب آن را احساس می‏کند ظهوری نخواهد داشت.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه گمشده غرب مسائل اعتقادی و فرهنگی است، عنوان کرد: آن چه غرب به اسم علوم تجربی به ما می‏دهد، لاشه علم است نه خود علم.

مصائبی گفت: دنیا و دنیاطلبان به دنبال لذت‏های دنیوی هستند و لذت‏های اخروی را به فراموشی سپرده‏اند، این‏ها خالق و مکتب اهل بیتی و فاطمی را کنار گذاشته‏اند و به دنبال سرابی از شعارهای پوچ و توخالی حرکت می‏کنند.

وی تاکید کرد: دختران امروز ایران باید به عنوان علم و پرچم اسلام، نشانی از آثار حضرت فاطمه(س) و حضرت معصومه(س) داشته باشند و حلاوت و شیرینی فاطمی بودن را با حلاوت دنیا عوض نکنند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان عصر جدید را عصر جاهلیت نوین نامید و افزود: جوانان ما در حوزه‏های مختلف روز به دنبال الگوهای دینی بگردند که دین ما از نظر الگو در تمام زمینه‏ها غنی و بی‏نیاز از هر الگوی غربی و نارسایی است.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول