اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

6 تن گشنیز در نهاوند به صورت توافقی خریداری شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان نهاوند گفت: برای نخستین بار شش تن گیاه دارویی گشنیز در نهاوند توسط تشکل‌های بخش کشاورزی به صورت توافقی خریداری شد.

6 تن گشنیز در نهاوند به صورت توافقی خریداری شد

منوچهر ترکمان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: شهرستان نهاوند در تولید گشنیز در سطح کشور مطرح است و به عنوان تولیدکننده اصلی این گیاه دارویی در استان همدان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: گیاه دارویی گشنیز دارای خاصیت‌هایی در تب‌بری، درمان سرماخوردگی، تقویت معده، رفع بیماری‌های عفونی روده و مسکن و آرام‌کننده، نیرودهنده قلب و نشاط‌آور ... است.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان نهاوند ادامه داد: اتحادیه تعاون روستایی شهرستان نهاوند و تشکل‌های این شهرستان برای نخستین بار وارد خرید توافقی این گیاه دارویی شدند که تجربه موفقیت‌آمیزی بود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا اتحادیه تعاون روستایی شهرستان و تشکل‌های آن، سال آینده به صورت گسترده‌تری در خرید توافقی این محصول وارد خواهند شد.

ترکمان ادامه داد: شش تن گیاه دارویی گشنیز با ارزش ریالی 72 میلیون ریال از کشاورزان نهاوندی خریداری شده و به بدون واسطه به تاجران عرضه شد.

وی ابراز داشت: شهرستان نهاوند به علت واقع شدن در منطقه معتدل، اقلیم مناسبی برای کشت این محصول دارد، همچنین وجود خاک‌ حاصلخیز و آب کافی تأثیر بسزایی در توسعه این محصول دارند که شهرستان در این خصوص نیز استعداد مناسبی را داراست.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول