اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

جهادگران بسیجی حامیان بی‌نشان محرومان

خبرگزاری فارس: گروه‌های بسیج جهاد سازندگی با پشتکار و اخلاص خود حامیان بی‌نشان محرومان هستند.

جهادگران بسیجی حامیان بی‌نشان محرومان

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، در سال‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی گروه‌های جهادی برای سازندگی روستاها به فرمان امام خمینی (ره) در راستای آبادانی روستاها تشکیل شد تا آنها به روستاها رفته و مردم را در اجرای کارهای عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و علمی یاری دهند.

امروزه گروه‌های جهادی ظرفیت بسیار خوبی برای استان‌های محروم هستند که در صورت هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها با گروه‌های جهادی نتایج بهتری در آینده حاصل می‌شود.

تربیت نیروهای فعال و خدوم از بین دانشجویان بسیجی و به‌کارگیری آنها در عرصه‌های خدماتی در مناطق محروم از مهم‌ترین مراحل شکل‌گیری گروه‌های جهادی در کشور است که همکاری اهالی و مسئولان محلی اساس تقویت روحیه جهادی در بین اعضای گروه‌های جهاد سازندگی را شامل می‌شود.

مجموعه گروه‌های جهاد سازندگی با هدف خدمت‌رسانی شایسته و بهتر به قشر محروم و مستضعف با صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها میل به شرکت در اردوهای جهادی دارند و با پشتکار و اخلاص در خدمت، حامیان بی‌نشان محرومان هستند.

گروه‌های جهاد سازندگی امروزه با همکاری و پشتوانه سازمان بسیج دانشجویی در کشور به ویژه در گیلان برای طی مراحل توسعه و آبادانی‌های عمرانی گام‌های بلند و موفقی را برداشته است.

صومعه‌سرا یکی از شهرستان‌های هدف اردویی گروه‌های جهادی ناحیه بسیج دانشجویی گیلان محسوب می‌شود که در چند ساله اخیر شاهد خدمات خوب و شایسته‌ای در حوزه‌های روستایی بوده است.

نوسازی مدارس، احداث پل، راه روستایی، ساخت واحدهای مسکونی محرومان و مساجد از جمله خدمات گروه‌های جهادی در صومعه‌سرا است که از این تعداد پروژه‌های عمرانی اکنون ساخت و ترمیم مساجد و مدارس از اولویت برنامه‌های عمرانی این گروه به شمار می‌رود.

ساخت مسجد «ملا بابا» واقع در روستای پردسر صومعه‌سرا یکی از پروژه‌های عمرانی در دست اجرای گروه‌های جهادی همسنگران گیلان در این شهرستان است که اکنون مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

خبرنگار فارس برای نمایش گوشه‌ای از تلاش‌های مخلصانه جهادگران با گروه همسنگران جهاد سازندگی گیلان در اردوی جهادی صومعه‌سرا همراه شد تا به روایت این عرصه جهادی بپردازد.

* کمک 3.8 میلیون تومانی بسیج دانشجویی به گروه جهادی صومعه‌سرا

مسئول برنامه‌ریزی مالی ناحیه بسیج دانشجویی گیلان در حاشیه بازدید از ادامه اجرای پروژه ساخت فاز تکمیلی مسجد «ملا بابا»روستای پردسر صومعه‌سرا در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اهمیت این پروژه اظهار کرد: احداث یک مسجد مناسب با توجه به میزان خانوار و وسعت روستای پردسر صومعه‌سرا یکی از کارهای مهم عمرانی گروه جهادی ناحیه بسیج دانشجویی گیلان است.

زهرا صالح با بیان اینکه بسیج سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی گیلان همه ساله در ایام تابستان با همت دانشجویان در عرصه‌های مختلف سازندگی نقش‌آفرینی می‌کند، تصریح کرد: تاکنون در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی و علمی گام‌های بلندی در استان برداشته شده است.

وی حمایت رؤسای دانشگاه‌ها، فرماندهان سپاه و ناحیه سازندگی، معاونان و مدیران شهرستانی و بخشداران را در روند اجرای درست، سریع و موفق فعالیت‌های جهادی دخیل و مهم دانست و متذکر شد: کاستی‌های حمایتی مانع از تکمیل به‌موقع پروژه‌های جهادی می‌شود.

مسئول برنامه‌ریزی مالی ناحیه بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به روند اجرای پروژه مسجد ملابابای روستای پردسر صومعه‌سرا اذعان کرد: ساخت سرویس بهداشتی مناسب و مسیر خاکی و گل‌آلود منتهی به مسجد شامل برنامه‌های گروه جهادی همسنگران گیلان در صومعه‌سرا است.

وی افزود: تاکنون بالغ بر 3 میلیون و 800 هزار تومان برای اجرای طرح مذکور از ناحیه بسیج دانشجویی گیلان به گروه جهادی صومعه‌سرا کمک مالی شده است.

به گفته صالح، با وجود مراجعات مکرر دانشجویان بسیجی گروه جهادی صومعه‌سرا تاکنون موفق به پای کار آوردن مسئولان این شهرستان برای تکمیل پروژه مذکور نشده‌اند که این امر موجب مشکلات بسیاری شده است.

وی با تصریح بر اینکه مسیر منتهی به مسجد ملا بابا پردسر با بارش نم باران دچار آبگرفتگی فراوانی می‌شود، یادآور شد: این امر موجب کاهش فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی در این مسجد شده است که باید هر چه سریع‌تر با همکاری مسئولان برطرف شود.

* گروه جهادی صومعه‌سرا نیازمند توجه مسئولان

مسئول گروه جهادی همسنگران گیلان نیز با اشاره به اعتبارات هزینه شده در پروژه مسجد «ملا بابا» صومعه‌سرا، اظهار کرد: تاکنون بالغ بر 3 میلیون و 800 هزار تومان از طرف سازمان بسیج دانشجویی و بیش از یک میلیون تومان اعتبار از طرف دهیاری پردسر برای احداث فاز نخست و دوم این پروژه صرف شده است.

امیر بخشی‌نژاد اضافه کرد: گروه جهادی همسنگران گیلان در صومعه‌سرا اکنون در حال تکمیل نصب انشعابات و لوله‌گذاری ساختمان سرویس بهداشتی مسجد روستای پردسر این شهرستان هستند.

وی، عدم تمایل به همکاری مسئولان صومعه‌سرا در اجرای پروژه‌های جهادی را از مهم‌ترین مشکلات برشمرد و ادامه داد: به جز بخشدار گوراب‌زرمیخ تاکنون هیچ‌یک از مسئولان صومعه‌سرا برای بازدید و یا سرکشی از پروژه مسجد روستای پردسر این شهرستان در جمع گروه جهادی حضور نیافته‌اند.

مسئول گروه جهادی همسنگران گیلان با بیان اینکه گروه‌های جهادی برای محرومیت‌زادیی و رضای خدا پابه عرصه‌های سازندگی در روستاها را می‌گذارند، گفت: گروه جهادی همسنگران گیلان مستقر در اردوی جهادی صومعه‌سرا نیازمند توجه مسئولان این شهرستان است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول