اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

50 درصد مدارس زلزله‌زده نیشابور نوسازی شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: 50 درصد مدارس زلزله‌زده نیشابور نوسازی شده که در سالگرد این زلزله افتتاح می‌شوند.

50 درصد مدارس زلزله‌زده نیشابور نوسازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمد‌تقی فخریان صبح امروز در شورای آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: امسال رشد دانش‌آموزی را داشته‌ایم که 62 درصد ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: در سال 90 با حضور استاندار 12 جلسه در شورای آموزش و پرورش خراسان‌رضوی تشکیل شده و در سال 91 پنج جلسه رسمی و دو جلسه غیر رسمی برگزار شده است که شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های خراسان‌رضوی 25 و مناطق خراسان‌رضوی 15 جلسه بوده است.

فخریان یادآور شد: در سال گذشته مجموع مصوبات 140 بوده که 124 مصوبه آن اجرا شده است و تعدادی اجرایی نشده که به خاطر اعتبارات بوده است و در حال پیگیری برای اجرا شدن آنها هستیم.

وی با اشاره به اجرایی شدن نظام 3-3-6 از مهر ماه امسال گفت: آموزش و پرورش توانسته در نیروی انسانی خود را برای اجرایی کردن نظام 3-3-6 آموزش دهد و لوازم و تجهیزات را برای اجرایی کردن این طرح تهیه کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در ارتباط با اردو راهیان نور اظهار کرد: 49 هزار نفر در سال‌های گذشته شرکت می‌کردند که امسال با توجه به اقتصاد مقاومتی آموزش و پرورش برای این اردو نیاز به حمایت مالی دارد.

فخریان تاکید کرد: از اول انقلاب تاکنون 11 استخر و در سال تحصیلی 91-90 با احداث استخرهای جدید شاهد رشد سه برابری استخرها بوده‌ایم و همچنین در مورد فضاهای زلزله زده نیشابور، 50 درصد این مدارس نوسازی شده است که در سالگرد این زلزله افتتاح می‌شود.

محمد هاشمی نسب مدیرکل نوسازی خراسان‌رضوی که در این جلسه حضور داشت اظهار کرد: در دولت‌های نهم و دهم بالغ بر یک‌هزار و 700 پروژه بهره‌برداری شده که تا پایان سال 90 حدود 10 هزار و 400 کلاس درس ساخته شده و تحویل داده شد.

وی افزود: امسال 845 کلاس درس را ایجاد کرده‌ایم که 479 کلاس آن در نظام 3-3-6 به وجود آمده است.

مدیرکل نوسازی خراسان‌رضوی تاکید کرد: تجهیزات افزایش یافته شامل حدود 15 هزار میز، صندلی، تابلو و لوازم آزمایشگاهی است.

هاشمی نسب گفت: ما خواستاریم که اعتباراتی که به ما تعلق می‌گیرد را زودتر در اختیار ما قرار دهند و شهرداری برق و آب مدارس را به سبب بدهی قطع نکند.

وی به کمبود فضا در حاشیه‌های شهر اشاره کرد و اظهار کرد: در حاشیه‌های شهر و ناحیه پنج و شش مشکل کمبود فضا را داریم و همچنین در شهرک مهرگان روستای قرقی اعتبار لازم را نداریم که بتوانیم کار را به سرعت پیش ببریم.

خویشاوند نماینده سپاه راهیان نور که در این جلسه حضور داشت، اظهار کرد: 500 نفر راهیان آموزش دیده‌اند که همراه دانش‌آموزان به مناطق دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

وی افزود: مشکل اصلی ما بحث ایاب و ذهاب است و به خاطر حادثه سال گذشته که برای دانش‌آموزان دختر اتفاق افتاد قرار شد که دانش‌آموزان به صورت ریلی سفر به مناطق دفاع مقدس داشته باشند که یک شرکت خصوصی  درخواست بیش از یک‌میلیارد تومان را کرد که از توان ما خارج است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول