اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حواشی سخنان مدیرکل حفظ آثار استان همدان

توقعات مردم از برنامه‌های دفاع مقدس بالاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در پایان نشست مطبوعاتی خود سخنان دیگری غیر از موضوع جلسه داشت که پرداختن به آنها خالی از لطف نیست.

توقعات مردم از برنامه‌های دفاع مقدس بالاست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدجواد زمردیان پس از آن که برنامه‌های هفته دفاع مقدس را در جمع خبرنگاران ارائه داد در پایان جلسه به نکات جالب توجهی نیز اشاره کرد.

وی در جملات ظریفی به موضوع درگیری استان با مدیران بازنشسته‌ای که هنوز در مسئولیت هستند اشاره کرد و با بیان اینکه اردیبهشت ماه سال آینده بازنشست می‌شود، گفت: این را از این باب می‌گویم که شما اصحاب رسانه دنبال کنید و نگذارید من بیشتر از اردیبهشت در این سمت بمانم مثل خیلی از مدیران که همچنان بعد از بازنشستگی هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان افزود: پس از بازنشستگی‌ام با توجه به دوران اساراتی که گذرانده‌ام قصد دارم برنامه‌ای را مانند برنامه شب آفتابی طراحی کنم و بدون محدودیت و به صورت زنده به نمایش بگذاریم که وقایع دوران اسارات را به تصویر بکشد و در راستای اجرای این برنامه باید سالی دو استان بروم که این روند حدود 16 سال طول می‌کشد.

وی با بیان اینکه جوانان امروز هیچ فرقی با جوانان دیروز ندارند فقط باید میدان ببینند تا بهتر از جوان دیروز وارد صحنه شوند، تصریح کرد: سطح توقعات مردم و انتظاراتشان در زمینه برنامه‌های دفاع مقدس بالا و به جاست و هیچ عذری هم از من و امثال بنده در تحقق این مهم پذیرفته نیست.

زمردیان با بیان اینکه امروز مصادیق ایثار متفاوت شده، تصریح کرد: امروز اگر کسی اضافه کار نگیرد و به سر کار بیاید ایثارگر است، امروز اگر کسی به دلیل مصالح کشور از حق خود بگذرد و سکوت کند به نظر من ایثارگر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: من حرف‌هایی هم دارم که الان نمی‌گویم و برای آبان ماه امسال می‌گذارم تا اینکه ببینیم چرا برخی قول‌ها در همدان محقق نمی‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر چرایی عدم اتمام پروژه شهدای گمنام میدان میشان همدان نیز با گله از برخی اهمال‌کاری‌ها گفت: سه یال 18 متری در این پروژه دیده شده که ما به اجرای آن اصرار داریم و کوتاه هم نمی‌آییم، باید 18 متر باشد برای اینکه هرکس می‌بیند نگاهش به 18 متر معطوف شود تا متوجه شود اصل قضیه این است که شهدای 18 ساله دفن شده هستند.

وی با بیان اینکه من شرمنده بخش خصوصی هستم که برای این باغ موزه حدود 2 میلیارد تومان بدهکاریم؛ تصریح کرد: یاد گرفتم که در این استان باید بدهکار باشی تا کار انجام شود اگر بخواهی منتظر اعتبار باشی کار انجام نخواهد شد.

وی در پاسخ به انتقادی از اینکه مجموعه بنیاد حفظ آثار همدان ضعیف است، گفت: بضاعت ما همین است، چون مجموعه مهندسی ما یک نفر است که سه سال بازنشست شده و بدون حقوق کار می‌کند دیگر چه انتظاری از او باید داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان ضمن انتقاد از عدم همکاری برخی مدیران و دستگاه‌ها با وجود تعهد قبلی، یادآور شد: امسال 30 شهید به استان آوردیم و دفن کردیم و از 21 هیئت امنایی که تشکیل دادیم امضا گرفتیم و آنها برای کار و دستگاه‌ها نیز اعلام آمادگی کردند اما وقتی دیروز به مزار شهید گمنام در مریانج رفتم، خجالت کشیدم از شهید گمنامی که آنجا دفن است چرا که حتی سنگ مزارش را هم نگذاشته بودند، من خجالت کشیدم از این که یک سنگ قبر 38 هزار تومانی هم تهیه نکردند، این‌ها در مسئولیت چه کسی است؟

وی با بیان اینکه تعهدشان این بود که سنگ مزار را همان روز بگذارند، افزود: مگر مراسم شب هفت و چهلم دارید که حتی از یک سنگ هم دریغ کردید، شهدا مأموریتی داشتند و رفتند و برخی هم گمنام برگشتند و برای ما هم مسئولیتی گذاشتند.

وی با اشاره به نامگذاری پروژه‌ها به نام شهدا، با بیان اینکه باید به ابعاد شخصیتی همه شهدا پرداخته شود، گفت: برخی از شهدا باید محور شوند، فلذا نام‌گذاری به شهدا تأکیدی بر شناخت و یادآوری آنهاست.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول