اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جم خبر داد

ایجاد 2 هزار شغل جدید در جم

خبرگزاری فارس: فرماندار جم از ایجاد 2 هزار شغل جدید در جم در سال جاری خبر داد.

ایجاد 2 هزار شغل جدید در جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم خلیل عبداللهی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان جم اظهار داشت: اشتغال یکی از نیازهای اساسی جامعه است و دولت‌های خدمتگزار نهم و دهم در قالب برنامه‌های اشتغالزایی توجه خاصی به این مهم داشته است.

فرماندار جم با اشاره به نقش اشتغال در امنیت اجتماعی خاطر نشان کرد: مسئله اشتغال در ارتقای سطح امنیت اجتماعی جوامع بشری بسیار اثرگذار است و از وقوع بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در جوامع اجتماعی شاهد آن هستیم جلوگیری می‌کند.

عبداللهی بیان داشت: جامعه امروز یک جامعه جوان و خلاق و آماده کار است اما اگر زمینه کار و شغل برای آنان ایجاد نشود باعث ناهنجاری در جامعه و هدر رفتن پتانسیل‌های خوب در جوانان می‌شود، از این رو مسئولان در تمامی سطوح باید با دیدگاهی خاص به این مسئله بنگرند.

وی اضافه کرد: یکی از سیاست‌های دولت در زمینه ایجاد اشتغال در شهرستان جم ایجاد 2 هزار و 72 فرصت شغلی جدید است که به این شهرستان ابلاغ شده و انتظار می‌رود مدیران و مسئولان اجرایی این شهرستان با بهره‌گیری از پتانسیل‌های بومی زمینه ایجاد این میزان شغل را هموار کنند.

این مسئول با اشاره به محور توجه مشاغلی که باید در شهرستان جم ایجاد شود متذکر شد: ایجاد این فرصت‌های شغلی با هدف پویایی استعدادهای جوانان توانمند منطقه، ایجاد منبع درآمد برای ایشان و حرکت به سمت توسعه صنعتی خواهد بود و با تلاش‌های بی‌وقفه مدیران شهرستان تا پایان سال جاری باید به ایجاد این فرصت‌های شغلی اقدام کنیم.

فرماندار جم با تاکید بر لزوم همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان در رفع معضل بیکاری عنوان کرد: باید در ادارات کمیته‌هایی به منظور پیگیری فرصت‌های شغلی ایجاد شود و به جد دنبال این مقوله و ایجاد روندهای شغلی باشند تا دغدغه خانواده‌ها که همان بحث بیکاری فرزندان است، مرتفع شود.

عبداللهی با تاکید بر اینکه تنها یک نهاد مسئول ایجاد فرصت‌های شغلی در شهرستان نیست، اظهار داشت: در بحث اشتغالزایی تنها یک اداره مسئول این کار نیست و باید همه ادارات و همه متخصصان و مدیران با همفکری و همکاری مستمر پیگیر این قضیه باشند تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.

وی با اشاره به نقش جذب سرمایه‌گذار در ایجاد اشتغال و توسعه صنعتی شهرستان جم افزود: یکی از مهم‌ترین راهکارهای ایجاد شغل جذب سرمایه‌گذار در شهرستان است زیرا با جذب آنان هم فرصت‌های شغلی ایجاد می‌شود و هم باعث توسعه صنعتی و اقتصادی شهرستان خواهد شد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان جم نیز اظهار داشت: ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار برای جوانان ایران اسلامی یکی از اهداف مهمی است که وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به آن توجه دارد و با عزم جزم این نهاد در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

ایرج محبی‌زاده تصریح کرد: با افرادی که طرح‌های مطلوب و اشتغالزا داشته باشند همکاری لازم انجام و به آنان تسهیلاتی اختصاص داده خواهد شد.

وی اذعان داشت: اولویت امسال اداره کار ایجاد اشتغال و مشاوره به جوانان به منظور فرصت‌های شغلی مناسب و ارائه خدمات به ایشان است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول