اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار استان کردستان:

عدم پویایی شوراها موجب تضعیف مشارکت مردم در روند توسعه می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان گفت: عدم تحرک و پویایی شوراها موجب تضعیف مشارکت مردم در روند توسعه و پیشرفت می‌شود.

عدم پویایی شوراها موجب تضعیف مشارکت مردم  در روند توسعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی عصر امروز در چهاردهمین گردهمایی ادواری رؤسای شوراهای اسلامی استان‌های سراسر کشور در سنندج اظهار کرد: رکود و بی‌تحرکی شوراهای اسلامی مشارکت مردم در روند توسعه و پیشرفت را تضعیف می‌کند به همین دلیل ایستایی در شوراها برای مردم و مسئولین غیرقابل قبول است.

وی از شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نهادی مردمی‌محور و حلقه اتصال بین مردم و مسئولان نام برد و گفت: شوراهای اسلامی به عنوان نهادی برخاسته از اراده مردم باید منشأ خدمات ارزشمندی باشند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: خدمت به مردم راهبرد اصلی دولت و نظام اسلامی است و در این چارچوب هیچ مانعی نباید در مسیر خدمت به مردم وجود داشته باشد.

شهبازی با تاکید بر اینکه همت و تلاش مسئولین و شوراهای اسلامی باید معطوف به رفع مشکلات و موانع سد راه مردم باشد، اضافه کرد: رفع مشکلات مردم به عنوان ولی‌نعمتان انقلاب باید مهم‌ترین هدف مسئولین و زیر مجموعه‌هایشان باشد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری کردستان نیز در این مراسم، اظهار کرد: ایجاد اعتماد بین مردم و مسئولان مهم‌ترین رسالت شوراها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است.

فریدون پوررضایی با بیان اینکه ایجاد درآمدهای پایدار و توجه به عمران شهری و استفاده از اعتبارات در بافت‌های فرسوده از جمله مباحثی است که در قانون برنامه پنجم توسعه کشور به آن تاکید شده گفت: شوراها به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای تمام توان خود را به پیگیری این موارد معطوف کنند.

به گفته وی، نظارت و کنترل بیشتر بر تعرفه‌های شهرداری‌ها، طرح‌ها و پروژ‌ه‌های استان از دیگر رسالت‌های شوراهای اسلامی است که باید در این مسیر به بهترین شکل ممکن انجام وظیفه کنند.

وی بر شفاف‌سازی و کنترل بیشتر شوراهای اسلامی بر امورات و فعالیت‌های شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: گاهی به دلیل عدم اطلاع کافی از قوانین موجود در شهرداری‌ها تخلف‌هایی صورت می‌گیرد که جلوگیری از این مهم نیازمند توجه و نظارت بیشتر شوراها است.

گفتنی است گردهمایی ادواری رؤسای شوراهای اسلامی استان‌های سراسر کشور با هدف تعیین خط‌‌ مشی راهبردی، بررسی و رفع موانع و مشکلات شوراهای اسلامی استان‌ها به مدت دو روز در سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول