اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه شورای عالی استا‌ن‌ها خبر داد

فعالیت 11 هزار نفر عضو شوراها در سازمان‌های محلی

خبرگزاری فارس: رئیس دبیرخانه شورای عالی استا‌ن‌ها از فعالیت 11 هزار نفر عضو شوراها و یک‌هزار و 200 شهردار در کشور به عنوان سازمان‌های محلی خبر داد.

فعالیت 11 هزار نفر عضو شوراها در سازمان‌های محلی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صابر ابوطالبی عصر امروز در چهاردهمین گردهمایی ادواری رؤسای شوراهای اسلامی استان‌های سراسر کشور در سنندج اظهار کرد: یکی از کارهایی که می‌تواند نقش موثری در پیش‌برد فعالیت شوراها داشته باشد به نظارت شوراها بر عملکرد خود و دستگاه‌های اجرایی کشور که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستند برمی‌گردد.

وی بیان داشت: در حال حاضر بیش از 11 هزار نفر عضو شوراها، یک‌هزار و 200 نفر شهردار و 24هزار دهیار در کشور به عنوان سازمان‌های محلی فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، این سازمان‌ها هم می‌توانند بر کار خود و هم بر کار دستگاه‌های اجرایی شورای مربوطه نظارت داشته باشند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی استا‌ن‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل شوراها نبود جایگاه آنها در نظام حاکمیت است.

ابوطالبی تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی همواره بر واگذاری تصدی‌گری فعالیت‌هایی که در توان مردم بود تاکید داشتند، اما متاسفانه هنوز این مهم محقق نشده است.

وی تصریح کرد: تاکنون درآمد پایداری برای شوراهای فرادست که در اجرا یکی از اساسی‌ترین اصول قانون اساسی در اصل 101 نظارت بر عملکرد کل کشور به شمار می‌آید، هنوز عملی نشده است.

به گفته رئیس دبیرخانه شورای عالی استا‌ن‌ها، پیش‌بینی نشدن امکانات اجرایی و بودجه‌ای شاید دلیل عملی نشدن این مهم باشد.

ابوطالبی به ارائه راهکارهایی برای برون‌رفت از این مشکل پرداخت و افزود: تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای ارائه راهکار مناسب امری ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد چنین شرایطی اگر نیاز به قانون احساس شود، می‌توان به قانون اساسی مراجعه و اگر نیازی به آیین‌نامه بود از طریق هیئت وزیران اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: بدون شک این روش اقدامی ارزشمند در راستای تحقق اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که در اصل 106 و 107 قانون اساسی به آن اشاره شده است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی استان‌ها یادآور شد: کاهش هزینه‌ها، تسریع و ارتقای کیفیت در ارائه خدمات به مردم در شهرها و روستاها از نتایج این اقدام خواهد بود.

*فعالیت 35 هزار واحد شورای روستایی

ابوطالبی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 35 هزار واحد شورای روستای و حدود دو هزار شورای فرادست در کشور فعالیت می‌کنند، که در کل 110 تا 120 هزار نفر عضو دارند، خاطرنشان کرد: این افراد به منظور اشرافیت هرچه بیشتر در حوزه کاری خود باید به صورت چهره به‌چهره و یا از راه دور تحت آموزش قرار بگیرند.

انتهای پیام/ی20 /ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول