اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بویین زهرا اعلام کرد

آبیاری 1200 هکتار از مزارع پسته بویین زهرا به شیوه نوین

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا گفت: در حال حاضر بیش از 1200 هکتار از مزارع این شهرستان زیر پوشش شبکه آبیاری قطره‌ای قرار دارد.

آبیاری 1200 هکتار از مزارع پسته بویین زهرا به شیوه نوین

مرتضی شعبان‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با بیان اینکه این شهرستان با توجه به اقلیم و شرایط جغرافیایی مناسب مکانی مرغوب برای کاشت و برداشت بسیاری از محصولات مختلف کشاورزی است، اظهار کرد: شهرستان بویین زهرا در سال‌های اخیر در بسیاری از حوزه‌های مربوط به برداشت کشاورزی صاحب رتبه نخست در استان قزوین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه محصول پسته از جمله محصولات ارزشمند این شهرستان در حوزه بهره‌وری اقتصادی است، افزود: بیش از پنج هزار و 196 هکتار از اراضی و باغ‌های این شهرستان زیر پوشش مزارع پسته قرار دارد.

وی با اشاره به تولید سالیانه بیش از چهار هزار و 300 تن انواع محصول پسته در این شهرستان عنوان کرد: شهرستان بویین زهرا در این بخش رتبه نخست را در بین شهرستان‌های دیگر استان قزوین از آن خود کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا ادامه داد: از ابتدای سال 88 تاکنون بیش از یک هزار و 500 هکتار به سطح باغ‌های پسته این شهرستان افزوده شده است.

شعبان‌نژاد بیان کرد: بیش از یک هزار و 200 هکتار از مزارع پسته این شهرستان نیز تاکنون در قالب طرح‌های حمایتی از کشاورزان زیر پوشش شبکه آبیاری قطره‌ای قرار گرفته‌اند که این میزان پوشش تا پایان سال جاری افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه کمبود آب در سال‌های اخیر سبب بروز برخی از مشکلات و موانع در حوزه توسعه و پیشرفت کشاورزی نوین شده، تصریح کرد: امیدواریم که با حمایت‌های بیشتر مسئولان جهاد کشاورزی استان قزوین میزان پشتیبانی‌های همه‌جانبه از طرح های زود بازده کشاورزی افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: شناسایی و توسعه محصولات کشاورزی از جمله اهدافی است که برای بخش مرکزی این شهرستان پیش‌بینی شده است.

شعبان‌نژاد ادامه داد: ارزش بالای غذایی محصول پسته سبب شده که این محصول جزو محصولات بسیار مهم و اقتصادی کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول