اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل:

6 هزار تن وش پنبه برداشت می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 6هزار تن وش پنبه در شهرستان پارس‌آباد به عنوان قطب تولید پنبه استان اردبیل برداشت می‌شود.

6 هزار تن وش پنبه برداشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خلیل نیکشاد عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات و نارسایی‌های تولید پنبه در پارس‌آباد اظهار داشت: برداشت این محصول استراتژیک در شهرستان پارس‌آباد و بیله‌سوار آغاز شده و در تلاش هستیم از سطح اراضی عمومی و خصوصی این منطقه محصول پنبه را برداشت و برای استحصال به کارخانه‌های پنبه ‌پاک‌کنی تحویل دهیم.

وی تصریح کرد: امسال در مجموع دو هزار و 500 هکتار از سطح زیر کشت پارس‌آباد به تولید این محصول اختصاص یافته است که بیش از یک‌هزار و 990 هکتار به صورت کشت اول و مابقی نیز به صورت کشت دوم عمل‌آوری می‌شود.

نیکشاد در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مساعد این شهرستان در تولید پنبه به عنوان یکی از قطب‌های اساسی در تولید این محصول پیش‌بینی می‌شود در کشت دوم نیز شرایط مطلوبی را در تولید و بهره‌وری این محصول استراتژیک شاهد باشیم.

این مسئول زراعت پنبه را از لحاظ اشتغالزایی بسیار مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و افزود: کشت این محصول به اصلاح و بهبود کیفیت خاک و افزایش عملکرد سایر محصولات مهم کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: منطقه مغان در کنار پرآوازه بودن در کشت محصول پنبه در دانه‌های روغنی نیز از ظرفیت بی‌نظیری برخوردار است به طوریکه به نظر می‌رسد در تولید این محصول با یک رشد 20 تا 25 درصدی نسبت به سال‌های گذشته روبه‌رو باشیم.

به گزارش فارس، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه افزایش 10 درصدی را در تولید تمام محصولات کشاورزی استان خاطرنشان کرد و ادامه داد: با عنایت خداوند متعال و در سایه تلاش و کوشش همکاران جهاد کشاورزی و خود زارعان این افزایش تولید سبب شده تا جایگاه استان اردبیل نیز ارتقا یابد.

نیکشاد در ادامه سخنان خود بیان کرد: ما در محصول گندم نسبت به سال گذشته با 20 درصد و محصول جو نیز با 12 درصد افزایش تولید مواجه هستیم در حالی که بالاترین رشد را در تولید عدس و حبوبات با 43 درصد رشد نظاره‌گر بودیم.

وی به رشد تولید 22 درصدی کلزا نیز اشاره کرد و گفت:‌ 100 درصد گندم و سایر محصولات کشاورزی تاکنون برداشت شده و در روزهای پایانی شاهد برداشت محصولات کشاورزی در این استان هستیم.

نیکشاد افزود: در سال‌جاری بالغ بر 3 میلیون و 100 هزار تن انواع محصولات زراعی تولید شده که این میزان تولید سبب شده است تا جایگاه استان اردبیل نیز ارتقا یابد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: زراعت ذرت و سورگوم بذری نیز در حال حاضر از شرایط نسبی مطلوبی برخوردار است و تمام مسایل فنی و زراعی تحت رصد است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول