اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر:

پنبه، طلای سفید به زندگی کشاورزان رونق می‎دهد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر گفت: پنبه طلای سفید به زندگی کشاورزان رونق می‎دهد.

پنبه، طلای سفید به زندگی کشاورزان رونق می‎دهد

حبیب‎الله بذرافشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: پنبه یکی از اصلی‎ترین محصولات کشاورزان استان و شهرستان آزادشهر طی سنوات گذشته بوده که از آن به عنوان طلای سفید نام برده شده و کشت آن می‎تواند سطح درآمد کشاورزان را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: در گذشته نزدیک و به واسطه کشت محصول پنبه در سطح شهرستان چندین کارخانه صنعتی پنبه پاک‎کنی و روغن‎کشی در سطح منطقه وجود داشته که به خاطر عدم کشت پنبه تعطیل شده‎اند و گروهی از افراد منطقه را با مشکل بیکاری مواجه ساخته‎اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشت مجدد این محصول به صورت اصولی و کارشناسی شده به نحوی که بیشترین بازدهی را داشته در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان قرار دارد و الحمدالله با استقبال و همراهی خوب کشاورزان هم همراه بوده است.

بذرافشان اذعان داشت: در سال 1389 در سطح شهرستان 60 هکتار از زمین‎های زراعی زیرکشت محصول پنبه قرار گرفته که از این مقدار سطح زیرکشت 32 تن پنبه به دست آمده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر اضافه کرد: در سال جاری 245 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت پنبه قرار داشته که 392 تن پنبه را تولید و روانه بازار کرده که با قیمت خوبی که رضایت کشاورزان را به دنبال داشته به فروش رسیده است.

بذرافشان ابراز امیدواری کرد کشت این محصول در سال 1391 با رشد چشمگیری همراه باشد و علاوه بر درآمدزایی برای کشاورزان باعث شروع به کار مجدد کارخانجات پنبه پاک‎کنی و روغن‎کشی شود و به لحاظ اشتغالزایی گوشه‎ای از مشکلات منطقه را حل کند.

وی اذعان داشت: کشاورزانی که قصد کشت پنبه را دارند قبل از شروع عملیات کاشت با کارشناسان این اداره مشورت کنند تا به لحاظ علمی از جدیدترین روش‎های کشت پنبه استفاده کنند تا در زمان داشت و برداشت مزارع آنها با مشکل آفت‌زدگی و بیماری‎های گیاهی روبه‌رو نشود.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول