اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود وعده‌های مسئولان

کار جدی در زمینه ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده ارسباران صورت نگرفته است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با گذشت چندین روز از زلزله منطقه ارسباران و وعده‌های مسئولان هنوز در مناطق زلزله‌زده در زمینه ساخت و ساز کار جدی آغاز نشده است.

کار جدی در زمینه ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده ارسباران صورت نگرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین فرهنگی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به زلزله اهر و ورزقان در بیست و یکم مرداد امسال اشاره و اظهار کرد: در این حادثه تلخ بیش از 20 هزار خانه تخریب شده و آسیب دیده‌اند و حدود یک میلیون احشام نیز بی‌سرپناه شده‌اند.

وی افزود: برای سکونت زلزله‌زدگان یک میلیون و 200 هزار مترمربع و برای احشام یک میلیون مترمربع فضا لازم است که با نزدیک شدن به فصل سرما باید مسئولان بیشتر برای سکونت دائم مردم تلاش کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی به وعده دو ماهه وزیر راه و شهرسازی در زمینه ساخت مسکن برای زلزله‌زدگان ارسباران اشاره کرد و افزود: تا به امروز در مناطق زلزله‌زده کار جدی در زمینه ساخت و ساز صورت نگرفته است.

فرهنگی همچنین به نقش مهم رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی اخبار زلزله اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها واقع بینانه اخبار زلزله و بازسازی‌ها را منتشر کنند و روزی بدون خبر و اطلاع‌رسانی در خصوص مناطق زلزله‌زده استان نداشته باشیم.

وی از رسانه‌ها خواست بازسازی و ساخت مسکن برای زلزله‌زدگان را به طور جدی پیگیری کنند.

وی گفت: این طور نباشد که به چند روستا توجه کرده و کارهایش را پیش ببریم و مسئولان را برای بازدید به این روستاها ببریم و روستاهای دیگر از یاد رفته و کارها پیش نرود.

فرهنگی گفت: از دولت محترم انتظار داریم حجم تصمیماتی که برای مناطق زلزله‌زده ارسباران گرفته می‌شود از تصمیمات زلزله بم کمتر نباشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از وزیران مسئول ویژه پیگیری مسائل زلزله آذربایجان‌شرقی شود، گفت: انتظار داریم در هر جلسه هیئت وزیران دستگاه‌های مربوطه پیشنهادهای تازه خود را در رابطه با زلزله ارائه و برای حل آنها تصمیمات لازم اتخاذ و تصویب شود.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین دغدغه مسئولان باید رفع مشکلات مردم زلزله‌زده باشد، افزود: برای جبران خسارت و بازسازی مناطق زلزله‌زده اراده جمعی لازم است.

فرهنگی پیگیری بازسازی مناطق زلزله‌زده قبل از سرمای زودرس منطقه را ضروری دانست و گفت: باید راه را برای مردم و خیرانی که به قصد کمک به زلزله‌زدگان اقدام می‌کنند بیش از پیش هموار کنیم.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول