اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان نمایش عروسکی افسانه ماهک:

حمایت‌های مالی از نمایش عروسکی بیشتر شود

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش عروسکی افسانه ماهک، بر حمایت مالی بیشتر از نمایش عروسکی در کشور تأکید کرد.

حمایت‌های مالی از نمایش عروسکی بیشتر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین چراغی پس از اجرای نمایش افسانه ماهک در جشنواره ضامن آهو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تمام دوره‌های جشنواره ضامن آهو حضور داشته‌ام اما امسال با کاری متفاوت نسبت به گذشته در جشنواره شرکت کرده‌ام.

وی ادامه داد: در کارهای قبلی‌ام خیلی روی عروسک‌های کلاسیک تکیه نداشتم اما در نمایش امسال از عروسک‌های کلاسیک در کنار دکوری مدرن استفاده کرده‌ام و موسیقی و عروسک‌های کاریکاتوری فضای خوبی را در نمایش افسانه ماهک ایجاد کرده‌اند.

این کارگردان تئاتر عروسکی در ادامه یکی از مشکلات جشنواره‌های تئاتر مذهبی را استفاده از زبانی فاخر و غیرقابل فهم دانست و افزود: من بیشتر سعی کرده‌ام که در کارهایم برای کودکان فضایی شاد، فانتزی و قابل فهم ایجاد کنم تا کودکان احساس کنند که نمایش خوبی را دیده‌اند.

چراغی در پاسخ به سؤالی در خصوص عمده‌ترین چالش‌های نمایش عروسکی در کشور اضافه کرد: نداشتن بودجه و سالن‌های اختصاصی نمایش عروسکی از جمله عمده‌ترین چالش‌های این حوزه است و حمایت‌ از نمایش عروسکی در کشور باید بیشتر شود.

وی تصریح کرد: از بودجه اختصاص یافته به تئاتر کشور سهمی که برای تئاتر عروسکی در نظر گرفته می‌شود، بسیار کم بوده و همین مسئله مشکلاتی را برای فعالان این بخش ایجاد کرده است.

کارگردان نمایش عروسکی «افسانه ماهک» در جشنواره ضامن آهو بر اجرای عمومی نمایش‌های عروسکی تاکید کرد و گفت: تئاتر عروسکی نباید محدود به اجرا در جشنواره‌ها شود، چرا که اجرای عمومی این نمایش‌ها پویایی تئاتر عروسکی را در پی خواهد داشت.

چراغی با بیان اینکه هیچ وقت در جشنواره‌ها به دنبال جایزه نبوده‌ام، اظهار داشت: همواره سعی کرده‌ام تا رضایت مخاطبان را به کارهایم جلب کنم و برای مردم کار کنم، نه برای داوران، اما با این وجود در جشنواره‌های مختلف کارهایم مورد توجه داوران نیز قرار گرفته است و جایزه‌هایی را دریافت کرده‌ام.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول