اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی

بیش از 10 هزار نفر در استان بوشهر مشغول به کار می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود 10 هزار و 700 نفر در بخش‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی در استان بوشهر مشغول به کار شوند.

بیش از 10 هزار نفر در استان بوشهر مشغول به کار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر سیامک وطن‌خواه ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: برای حمایت از طرح‌های خرد مشاغل خانگی و خود اشتغالی 280 میلیارد ریال نیز به موجب بند 76 قانون بودجه در اختیار کمیته امداد برای حمایت از افراد تحت پوشش خود اختصاص یافته است.

وطن‌خواه اضافه کرد: با اختصاص این میزان اعتبار پیش‌بینی می‌شود امسال 9 هزار و 200 نفر در بخش مشاغل خانگی و هزار و 500 نفر نیز در بخش خوداشتغالی مشغول به کار شوند.

وی یادآور شد: سقف این تسهیلات قرض‌الحسنه به هر نفر 50 میلیون ریال با بازپرداخت 36 ماهه تعیین شده است.

معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: متقاضیان برای تسهیل کار به سایتی به نام مشاغل خانگی با آدرس WW.MASHAGHELKHANEGI.IR مراجعه و رشته مورد نظر خود را از بین حدود 305 شغل انتخاب کنند.

وطن‌خواه اضافه کرد: همچنین 229 میلیارد و 530 میلیون ریال نیز در بخش خود اشتغالی اعتبار داشتیم که از این میزان 182 میلیارد و 600 میلیون ریال معادل 80 درصد به متقاضیان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: استان بوشهر بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در زمینه پرداخت تسهیلات خرد در کشور رتبه هشتم را از آن خود کرده است.

معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: امسال 610 میلیارد ریال اعتبار در بخش تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی به استان بوشهر اختصاص یافته است که از این میزان 460 میلیارد ریال در بخش مشاغل خانگی و 150 میلیارد ریال در بخش خود اشتغالی توزیع شده است.

وطن‌خواه گفت: سال گذشته 451 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار در بخش مشاغل خانگی و خوداشتغالی به استان بوشهر اختصاص یافته بود که زمینه اشتغال 4 هزار و 669 نفر در بخش مشاغل خانگی و 2 هزار و 615 نفر در بخش خود اشتغالی را فراهم کرده است.

وی افزود: از این میزان اعتبار 221 میلیارد و 670 میلیون ریال در بخش مشاغل خانگی تخصیص یافته که از این میزان 164 میلیارد و 240 میلیون ریال معادل 74 درصد به متقاضیان پرداخت شده است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول