اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل خبر داد

درخواست 5 میلیارد تومان برای طراحی منطقه ویژه اقتصادی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ما 5 میلیارد تومان در ابتدای کار برای طراحی و ارائه الگوی اولیه برای احداث و راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی درخواست کرده‌ایم که مورد موافقت قرار نگرفته است.

درخواست 5 میلیارد تومان برای طراحی منطقه ویژه اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد ملاطفی صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی اردبیل اظهار داشت:‌ بعد از مکاتبات متعدد با منابع طبیعی ماه گذشته موفق شدیم 960 هکتار اراضی اختصاص یافته به منطقه ویژه اقتصادی را تحویل بگیریم و مکاتبات متعددی نیز با دستگاه‌های خدمات‌رسان داشتیم تا پاسخ به استعلامات ما بدهند.

وی خاطرنشان کرد:‌ با تحویل کل اراضی از منابع طبیعی ما موفق خواهیم شد طراحی یکپارچه‌ای را در این مناطق داشته باشیم و در همین راستا از ادارات برق، گاز، مخابرات، بنیاد مسکن،‌ میراث فرهنگی، مسکن و شهرسازی و محیط زیست خواسته‌ایم تا به استعلامات پاسخ دهند چرا که تاکنون جز اداره راه و آب منطقه‌ای پاسخی به استعلامات ما داده نشده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به نیاز مبرم منطقه ویژه اقتصادی برای بهره‌مندی از 20 لیتر در ثانیه به آب مطمئن اشاره کرد و افزود:‌ در حالی که برای استارت کار به این ظرفیت آبرسانی نیاز داریم ولی شرکت آب با درخواست ما مخالفت کرده که امیدواریم برای حل این مشکل اجازه داده شود تا حفاری مورد نظر با ظرفیت تعیین شده انجام شود.

ملاطفی بیان داشت: هر چند مبلغ 5 میلیارد تومان برای طراحی اولیه و اجرای کارهای زیر‌بنایی نظیر آسفالت و جدول‌گذاری اختصاص نیافته است اما قرار است از سهم شرکت‌ شهرک‌های صنعتی برای مطالعات توپوگرافی و نقشه‌برداری منابعی در اختیار ما قرار گیرد که امیدواریم مبادله موافقت‌نامه در این زمینه انجام شده و مبلغ مورد نظر اختصاص یابد.

این مسئول ادامه داد: با جهاد کشاورزی نیز جلسه‌ای برگزار کردیم و مسئولان این سازمان قول دادند تا یک ماه آینده با مطالعات کروکی حواشی منطقه ویژه اقتصادی اراضی مورد نظر را در اختیار ما گذاشته و در دفترخانه رسمی اسناد آن به نام منطقه ویژه اقتصادی ثبت شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: بدون طراحی اولیه نمی‌توانیم اطلاعاتی را در اختیار محیط زیست برای کسب مجوزهای لازم قرار دهیم به طوری که ما در دوم اردیبهشت‌ماه امسال زمین را تحویل گرفتیم و امیدواریم به سرعت کار طراحی و نقشه‌های اولیه اجرایی این منطقه آماده شود.

گرایش منطقه ویژه اقتصادی اردبیل تجاری ـ صنعتی است

ملاطفی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه پنج متقاضی آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی اردبیل اعلام کرده‌اند، ابراز داشت: ما امیدواریم بخشی از اراضی در اختیار مطالعه و طراحی لازم با تامین زیر‌ساخت‌ها را شاهد باشیم تا متقاضیان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی تصریح کرد: البته برای 900 هکتار موافقت‌نامه مشروط اولیه از محیط زیست استان دریافت شده است ولی با اتمام کار طراحی به یقین پروژه برای بررسی مسائل زیست محیطی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارجاع داده می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل به گرایش منطقه ویژه اقتصادی اردبیل اشاره کرد و افزود:‌ این گرایش تجاری و صنعتی است و ما در همین راستا بخشی از منطقه را به فعالیت‌های بازرگانی، واردات کالا، دپوی آنها و همچنین فر‌آوری و صادرات این محصولات اختصاص دادیم و بخش دیگری نیز ویژه فعالان صنعتی است که انتظار می‌رود در این زمینه یک رونق واقعی را شاهد باشیم.

ملاطفی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ‌واحدهای تجاری و بازرگانی داخل این مجموعه از معافیت‌های گمرکی برخوردار بوده و یک حرکت شایسته‌ای را در توسعه و رونق اقتصادی به ویژه صادرات کالاهای وارد شده به این منطقه ویژه اقتصادی نظاره‌گر خواهیم بود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول