اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد در پیامی به جشنواره تئاتر مازندران:

هنر در نظام اسلامی پشتوانه‌ای تکلیف‌مدار دارد

خبرگزاری فارس: در پیام وزیر ارشاد به بیست و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران اعلام شد: هنر در نظام اسلامی پشتوانه‌ای تکلیف‌مدار دارد.

هنر در نظام اسلامی پشتوانه‌ای تکلیف‌مدار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سه‌شنبه شب پیام سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران توسط اصغر امیرنیا مشاور عالی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه این جشنواره قرائت شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام آورده است: آن دسته از نمایش‌ها که به زیبایی می‌پردازد و یا با خلأها به نرد نقد می‌بازد به حریم هنرمندی ورود می‌کند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: هیچ شی بما هو شی اصالت ندارد مگر به حقیقت هستی، پیوستی یابد و به ارادت سر به ساحت کمال مطلق بساید، هنر در این نظام مقدس از پشتوانه تکلیف، نشان‌ها دارد که به قول شیخ اجل «باده با تو حلال است و آب بی‌تو حرام».

حسینی در ادامه این پیام آورده است: رهبر حکیم و فرزانه‌مان این پدیده را چنین تعبیر فرمودند که «تئاتر در جمهوری اسلامی، اصالت والای خود را در میان دردها و بازگویی قصه‌ مظلومیت بشر دربند، می‌یابد» و اگر آنگاه هنرمند به دروازه‌هایی چنین مبارک دوخته شود، کلید آن را به یمن قداست چشم‌ها در معرض دید او قرار خواهند داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این پیام عنوان کرد: کاروانی به راه می‌افتد که اگر مبدا آن به التیام زخم زلزله در آذربایجان شرقی است، مقصدش اعتلای تئاتر استانی است که این کاروان در 31 استان رحل اقامت می‌افکند و کوس مسابقه می‌زند.

حسینی در بخش پایانی این پیام آورده است: از مبتکران و دست‌اندرکاران این حرکت پویا سپاسگزارم و امیدوارم تا مقصد متعالی، با چگالی عشق و ایمان قوه محرکه این کاروان باشند.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول