اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور خدام آستان قدس رضوی

جشن بزرگ زیر سایه خورشید در یزد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر پنجمین جشنواره زیر سایه خورشید از برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید در یزد همزمان با ولادت امام رضا (ع) خبر داد.

جشن بزرگ زیر سایه خورشید در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید محمد نجم‌الهدی در نشستی خبری اظهار داشت: جشن بزرگ زیر سایه خورشید امسال در آستانه مقدس امامزاده جعفر محمد (ع) یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشن در پنج دوره گذشته در سالن وحدت یزد برگزار شد و سال گذشته بیش از 12 هزار نفر در آن حضور داشتند.

نجم‌الهدی عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 15 هزار نفر در این جشن شرکت کنند، بنابراین فضای سالن وحدت پاسخگو نیست و این جشن در امامزاده سید جعفر برگزار می‌شود تا علاوه بر وسعت بیشتر فضا، مراسم از فضای معنوی بیشتری برخوردار شود.

وی با اشاره به اینکه این مراسم چهارم مهرماه سال جاری برگزار می‌شود، افزود: حجت‌الاسلام پناهیان و فرزاد جمشیدی، سخنران و مجری این برنامه‌ خواهند بود.

نجم‌الهدی خاطرنشان کرد: در این مراسم که با حضور خادمان آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، پرچم رضوی به اهتزاز درخواهد آمد و مراسم ویژه‌ای توسط شش خادم حرم امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدام رضوی دوم مهرماه وارد استان یزد می‌شوند، افزود: حضور بر بالین بیماران و کودکان نوزاد، شرکت در جشن بزرگ مهدکودک‌های بهزیستی، حضور در 11 مدرسه دخترانه و 10 مدرسه پسرانه، برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در پادگان‌ها و زندان‌ها و حضور در نمازهای پنجگانه سه امامزاده یزد، شرکت درجشن نابینایان و ناشنوایان، بازدید از خانه سالمندان تفت و .... از جمله برنامه‌هایی است که خدام رضوی در یزد اجرا می‌کنند.

نجم‌الهدی با بیان اینکه برنامه‌های جشنواره پنجم زیر سایه خورشید امسال بسیار متنوع برگزار می‌شود، افزود: بیش از 350 نفر برای برگزاری این جشنواره فعالیت می‌کنند.

مسئول هیئت انصارالولایت یزد نیز در این نشست اظهار داشت: اگر به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم باید بر اساس آموزه‌های اسلامی عمل کنیم.

حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد عنوان کرد: در غرب چون نگاه یک‌سویه و یک‌طرفه و مادی به انسان وجود دارد، برای حل مشکلات نیز یک‌سویه عمل می‌کنند اما در اسلام توجه به حسنات و یاد خدا را مدنظر قرار می‌دهند.

وی افزود: یاد و نام امام رضا (ع) در کشور ما حال و هوای ویژه‌ای در میان مردم ایجاد می‌کند و طی چند سال گذشته بیماران بیمارستان‌های متعددی مراجعه کرده‌اند و خواستار حضور خدام رضوی شده‌اند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول