اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

کاهش 50 درصدی خرید حجاج از بازارهای عربستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش 50 درصدی خرید حجاج از بازارهای عربستان خبر داد.

کاهش 50 درصدی خرید حجاج از بازارهای عربستان

رحمان فاضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در سال جاری کسانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که تا تاریخ دهم شهریورماه سال 86 ثبت‌نام کرده‌اند.

وی بیان داشت: امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد دو کاروان 95 نفره برای اعزام به حج تمتع داریم که 12 نفر از عوامل اجرایی آن‌ها را همراهی می‌کنند.

فاضلی در ادامه با بیان اینکه تعداد زائران ما به خانه خدا نسبت به بیشتر استان‌های کشور پایین است، گفت: این کار نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتر دارد که لازم است دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها رسالت خود را فراموش نکنند.

مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد به آماری در همین زمینه اشاره کرد و گفت: در بحث عمره مفرده یک دوره ثبت‌نام تا سال 87 بود که در آن دوره یک‌هزار و 640 نفر در استان ما ثبت‌نام کردند در حالی که تعداد ثبت‌نام کنندگان در کشور 3 میلیون و 80 نفر بودند.

فاضلی ادامه داد: در سال گذشته از 24 شهریور تا 24 مهر 90 دوره بعدی ثبت‌نام بود که در کل کشور تعداد 6 میلیون و 600 هزار نفر ثبت‌نام کردند که سهم استان ما از این رقم 9 هزار و 250 نفر بود.

وی این ارقام و آمار را مناسب ندانست و گفت: در ثبت‌نام سال 90 رشد 57 درصدی را شاهد هستیم که این رقم نیز چندان جالب توجه نیست.

مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد اعمال حج را بهترین راه برای جلوگیری از بسیاری مفاسد و گناهان دانست و گفت: کسی که به خانه خدا مشرف می‌شود بی‌شک پس از مراجعت با یک خود ساختگی، اخلاق و رفتار خود را منطبق بر اصول اسلامی می‌کند.

فاضلی ادامه داد: یکی از سیاست‌های خوب نظام جمهوری اسلامی فرهنگ‌سازی برای کم کردن خریدها در موسم حج بوده که با این سیاست اکنون میزان خرید زائران در عمره امسال 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با ابراز امیدواری به این که در حج تمتع امسال نیز چنین اتفاقی رخ دهد، گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود که حجاج بدون هیچ دغدغه‌ای تنها به فکر به جای آوردن اعمال حج باشند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول