اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان مهندسی استان اصفهان:

تمامی ساختمان‌ها مکلف به ارائه نقشه سازه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان مهندسی استان اصفهان گفت: تمامی ساختمان‌های در حال ساخت در اصفهان مکلف به ارائه نقشه سازه هستند.

تمامی ساختمان‌ها مکلف به ارائه نقشه سازه هستند

مصطفی بهبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه مقاومت فنی ساختمان‏ها با آنچه امروزه با عنوان مقاوم سازی مطرح شده، تفاوت دارد، اظهار کرد: اصطلاح مقاوم سازی امروزه برای ساختمان‏های جدیدالاحداثی به کار برده می‌شود که بر طبق ضوابط استاندارد ساخته می‌شوند.

وی افزود: از این پس برای تمامی ساختمان‏ها نقشه‌های سازه تهیه می‌شود و مهندسان ناظر ملزم به رعایت ضوابط و نظارت بیشتر هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان تصریح کرد: پس از سال 45 تاکنون آیین نامه نظام مهندسی دو بار ویرایش در طراحی ساختمان داشته و اکنون برای تمامی ساختمان‌ها لازم‌الاجرا شده است.

وی در مورد رعایت ضوابط قانون نظام مهندسی در ساختمان‌های اصفهان گفت: پس از تصویب قانون نظام مهندسی ساختمان و ابلاغ شیوه نامه اجرایی آن در سال 83 ساختمان سازان مکلف به رعایت مقررات ملی ساختمان هستند.

بهبهانی افزود: البته با استاندارهای ساختمان سازی فاصله زیادی وجود دارد، اما رعایت تمامی ضوابط و استانداردها مستلزم زمان بیشتری است.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول