اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهم و یازدهم مهر ماه

733 نفر از استان بوشهر راهی خانه خدا می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حج و زیارت استان بوشهر گفت: 733 نفر زائران حج تمتع استان بوشهر روزهای دهم و یازدهم مهر ماه امسال از بوشهر راهی جده عربستان می‌شوند.

733 نفر از استان بوشهر راهی خانه خدا می‌شوند

حجت‌الاسلام سلمان بحرانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: زائران بوشهری در قالب پنج کاروان و 40 نفر عوامل اجرایی از بوشهر با هواپیمای ایران ایر راهی جده عربستان می‌شوند.

وی افزود: از مجموع 733 نفر اعزامی، 431 نفر مرد، 32 نفر زن و جوان‌ترین زائر 18 سال و پیرترین زائر نیز یک خانم 85 ساله است.

رئیس سازمان حج و زیارت بوشهر تصریح کرد: روز دهم مهر ماه دو کاروان و روز یازدهم مهر ماه نیز سه کاروان حجاج بوشهری از فرودگاه بین‌المللی بوشهر راهی جده عربستان می‌شوند.

بحرانی گفت: از دشتستان 147 نفر، گناوه 147 نفر و از شهرستان‌های بوشهر، دشتی، کنگان، دیر و جم نیز دو کاروان 147 نفره و 195 نفره راهی سفر معنوی حج می‌شوند.

وی با بیان اینکه یک کاروان 95 نفره اهل سنت نیز از استان بوشهر راهی خانه خدا می‌‌شوند خاطر نشان کرد: با وجود کم شدن سهمیه حج تمتع در کل کشور سهمیه هفت کاروانی بوشهر نیز به پنج کاروان کاهش یافت.

رئیس سازمان حج و زیارت بوشهر گفت: در این سفر پنج مدیر کاروان و یک مدیر مجموعه نیز حضور دارند و بر امور کاروان‌های اعزامی نظارت می‌کنند.

بحرانی در ارتباط با اعزام مزدوجین به حج عمره هم گفت: مزدوجین باید برای اعزام به مکه در سایت سازمان حج ثبت‌نام کنند و سازمان حج مشمولین حج عمره را مشخص و به استان‌ها اعلام می‌کند.

وی گفت: اگر تعداد ثبت‌نامی‌ها از سهمیه استان بیشتر نبود مشکلی نیست اما اگر تعداد بیشتر بود اعزام مزدوجین با قرعه‌کشی انجام می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت بوشهر افزود: سال گذشته 150 نفر از مزدوجین برای اعزام به حج عمره ثبت‌نام کردند در حالی که سهمیه ما 90 نفر بود و این تعداد از طریق قرعه‌کشی مشخص شدند.

بحرانی در ارتباط با سهمیه حج عمره استان بوشهر در سال جاری گفت: سهمیه عمره سال 90 – 91 استان بوشهر 4 هزار و 250 نفر بود که انجام شد و دو کاروان که 300 نفر را شامل می‌شد به دلیل عدم صدور روادید از سوی کشور عربستان نتوانستند اعزام شوند.

وی گفت: این تعداد در اعزام سال جاری در بهمن ماه در اولویت اعزام خواهند بود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول