اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور کتابخانه نهاد کتابخانه‎های عمومی خبر داد

عضویت 100 هزار نفر در شبکه اجتماعی کتابخانه‎های حرفه‎ای کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور کتابخانه نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور گفت: نزدیک به 100 هزار نفر در شبکه اجتماعی کتابخانه‎های حرفه‎ای کشور عضویت دارند.

عضویت 100 هزار نفر در شبکه اجتماعی کتابخانه‎های حرفه‎ای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ابراهیم شمشیری شامگاه دوشنبه در جمع مدیران استان گلستان با بیان اینکه نزدیک به یک سال و نیم از فعالیت شبکه اجتماعی کتابخانه‎های حرفه‎ای در کشور می‎گذرد اظهار داشت: این پروژه، بانک گسترده‎ای از کتاب‎هایی که در کل کشور منتشر شده را در اختیار عموم مردم قرار می‎دهد و نیز قابلیت نقد، بررسی، نظر، گفت‎وگو پیرامون کتاب و مسابقات کتابخوانی را فراهم می‎کند.

وی تصریح کرد: این پروژه، فضایی مبتنی بر شبکه‎های اجتماعی تحت وب را برای بحث و تبادل‎نظر در حوزه کتاب برای مخاطبان فراهم کرده و می‎توان گفت این شبکه در کشور منحصر به فرد است.

مدیرکل امور کتابخانه نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور از ایجاد سامانه مشترک مدیریت کتابخانه‎ها به صورت تحت وب و یکپارچه خبر داد و ابراز داشت: این پروژه از ابتدای اردیبهشت سال جاری عملیاتی شده که برای دسترسی به اطلاعات کتابخانه‎ها، عضویت در کتابخانه‎ها، امانت بین کتابخانه‎ای و سایر خدمات متنوع در حوزه کتاب و کتابخوانی در مدیریت کتابخانه شکل گرفته است.

شمشیری با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به 750 کتابخانه در کل کشور به سامانه مشترک مدیریت تجهیز شده‎اند یادآور شد: روزانه 20 کتابخانه به این سیستم جدید وارد می‎شوند و خوشبختانه توانسته‎ایم از این سیستم یک فهرستگان مشترک از تمام کتاب‎هایی که در کتابخانه‎های عمومی وجود دارد تهیه کنیم.

وی اذعان داشت: بالغ بر 12 میلیون نسخه کتاب و بالغ بر یک میلیون و 200 هزار عنوان کتاب در این شبکه موجود است و افراد می‎توانند با توجه به ظرفیت این شبکه درخواست عضویت دهند.

مدیرکل امور کتابخانه نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور قول مساعدت داد تا پایان پاییز امسال تمام کتابخانه‎های کشور به این شبکه متصل شوند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول