اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان:

تولید و انتشار برشور ستارگان بصیرت در هرمزگان

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان از تولید و انتشار برشور "ستارگان بصیرت" در سطح استان خبر داد.

تولید و انتشار برشور ستارگان بصیرت در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام احمد پهلوانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در پی ساخت فیلم موهن هتک حرمت به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص)، این دبیرخانه ضمن محکوم کردن اقدام مذبوحانه، بروشور 11 صفحه ای "ستارگان بصیرت" را تهیه و منتشر کرد.

وی افزود: در این بروشور زندگینامه 14 شهید برگزیده عصر رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) به رشته تحریر در آمده است.

به گفته پهلوانی، این بروشور در مرحله نخست در پنج هزار نسخه به چاپ می رسد که حاوی مطالب عشق و دلدادگی 14 شهید در عصر پیامبر ازجمله ضغاطر (اسقف بزرگ روم)، مخیریق نضیری (عالم یهودی) و سعد بن معاذ (جوانی از قبیله بنی عبد الاشهل که با مسلمان شدن وی همه افراد قبیله اش به اسلام گرویدند) است.

انس فرزند نضر بن ضمضم، خبیب فرزند عدی، عمیر فرزند حمام، عمیر فرزند ابی وقاص، عروه فرزند مسعود، حنظله غسیل الملائکه، عبدالله بن جحش، وهب، مالک بن سنان، عبدالله بن‌جبیر و حمزه سید‌الشهداء از دیگر شهدای معرفی شده عصر پیامبر (ص) در این بروشور هستند.

وی تصریح کرد: در این بروشور سعی شده عشق و ارادت نه تنها مسلمانان صدر اسلام، بلکه پیروان سایر ادیان و حتی کسانی که پیامبر را از نزدیک ندیده بودند و مسلمان نیز نشده بودند اما در راه دفاع از پیامبر و دین اسلام تا مرز شهادت پیش رفتند برای آگاهی بخشی مردم معرفی شوند.

مسئول دبیر خانه کانون‌های مساجد هرمزگان با بیان اینکه مخیریق عالم یهودی از قبیله بنی نضیر ضمن دفاع از پیامبر اسلام به شهادت رسید یادآور شد: او هفت باغ خود را در راستای ترویج دین اسلام وقف کرد.

وی در پایان خواستار محاکمه عاملین این جنایت شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول