اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد:

هزینه‌های پس از مناسک حج در کهگیلویه و بویراحمد کمرشکن است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی هزینه‌های اضافی پس از مناسک حج در این استان برای حجاج کمرشکن شده است.

هزینه‌های پس از مناسک حج در کهگیلویه و بویراحمد کمرشکن است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رحمان فاضلی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته حج اظهار کرد: امسال از استان کهگیلویه و بویراحمد دو کاروان 95 نفری به همراه 12 کادر اجرایی راهی سفر معنوی حج تمتع می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه برنامه‌ها اعم از آموزش و اهدای وسایل مورد نظر به حجاج صورت گرفته و با آمادگی کامل به استقبال حج تمتع خواهیم رفت.

این مسئول امور حج و زیارت افزود: میانگین سنی حجاج ما در سال جاری برای تشرف به خانه خدا در حج تمتع 57 سال است.

فاضلی در ادامه به وظایف این نهاد اشاره کرد و گفت: همه امور مربوط به زیارت در خارج کشور بر عهده حج و زیارت است و به جز این وظیفه دیگری بر عهده نداریم.

مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این امور شامل حج عمره و تمتع و همچنین زیارت عتبات عالیات در کشور عراق و همچنین زیارت عتبات در کشور سوریه است که در حال حاضر به دلیل برخی مشکلات در کشور سوریه اعزامی به عتبات آن کشور نداریم.

فاضلی گفت: هر هفته چهار کاروان از استان ما به عتبات عالیات اعزام می‌شوند که نیازی نیست متقاضیان به افراد متفرقه و تورهای غیر مجازی که از حاشیه امنیت برخوردار نیستند مراجعه کنند.

وی گفت: مدت زمان میان ثبت‌نام و اعزام متقاضیان به عتبات عالیات در این استان حداقل 20 و حداکثر دو ماه بوده که باید از مراجعه به افراد فاقد صلاحیت برای اعزام خودداری شود.

این مسئول در ادامه به برخی فرهنگ‌سازی‌ها در استان در این زمینه اشاره کرد و گفت: برخی افراد به ما مراجعه می‌کنند و تقاضای انصراف از حضور در حج عمره و عتبات عالیات را دارند.

فاضلی علت این امر را هزینه‌های کمرشکن پس از به جا آوردن اعمال و ورود حاجیان و زائران به کشور دانست و گفت: سوغاتی‌های بی‌جا و ولیمه‌های سنگین موجب شده برخی عطای زیارت را به لقایش ببخشند.

وی فرهنگ‌سازی را در این زمینه وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی دانست و گفت: در این زمینه گلایه فراوانی از رسانه‌ها و مطبوعات داریم.

این مسئول تصریح کرد: باید فرهنگ زیارت را در استان به نحو مطلوبی جا بیندازیم تا این که زائران ما در عتبات و حج با فراغ بال و با فکر آزاد تنها به دنبال عبادت باشند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول