اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

حفظ وحدت زمینه‌ساز توسعه سیستان‌وبلوچستان است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: رفع عقب‌ماندگی‌ها و رشد و توسعه استان در سایه همدلی و اتحاد آحاد مردم سیستان‌وبلوچستان تحقق می‌یابد.

حفظ وحدت زمینه‌ساز توسعه سیستان‌وبلوچستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی صبح امروز در دیدار با جمعی از بزرگان و ریش‌سفیدان و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان سرباز اظهار داشت: این شهرستان در زمینه کشاورزی و سایر قابلیت‌ها، از با استعدادترین مناطق کشور است.

وی افزود: شهرستان سرباز به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوای خاص خود، توانمندی‌های بسیاری در زمینه زراعت، باغداری و دامداری دارد که باید بیشتر مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان توجه به احداث بندهای خاکی، بندسارها و سیل‌بندها و اجرای طرح‌های آبخیزداری را برای توسعه کشاورزی ضروری عنوان کرد.

نارویی با اشاره به اینکه شهرستان سرباز 120 کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان دارد بر بازگشایی مرز و فعال‌سازی بازارچه پیشین برای ایجاد اشتغال و تأمین نیازهای مردم شهرستان تأکید کرد.

وی همچنین با بیان اینکه شیعه و سنی با هم برادرند و هیچ اختلافی بین آنها وجود ندارد، عنوان کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس سعی دارند برای تسلط به کشورهای اسلامی بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند که همه علما و روحانیون شیعه و سنی و آحاد مردم به دشمنان اعلام کرده‌اند که دکان شیعه و سنی مشتری ندارد و استکبار و دیگر کشورهای غربی فکر ایجاد شکاف در صفوف به هم پیوسته مسلمانان را در سراسر دنیا از سر بیرون کنند.

مقام عالی دولت در استان همچنین رسیدگی به مشکلات کشاورزان و توجه بیشتر به محصولات باغی نظیر، موز، انبه، پاپایا، لیمو و محصولات جالیزی را مورد تأکید قرار داد و از مردم خواست با جدیت بیشتر در کنار مسئولان برای رفع مشکلات استان تلاش کنند.

در این دیدار بر توجه به طرح‌های آبخیزداری و احداث سد و بندسارها، درمان آفات باغات لیمو، بازگشایی مرز و ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان شهرستان سرباز تأکید شد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول