اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

استفاده از توانمندی‌ها موجب توسعه سیستان‌وبلوچستان می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: این استان از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زیادی برخوردار است و برای رسیدن به توسعه باید از تمامی ظرفیت‌ها آن استفاده مطلوب شود.

استفاده از توانمندی‌ها موجب توسعه سیستان‌وبلوچستان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی در دیدار با جمعی از بزرگان و معتمدین شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: شهرستان ایرانشهر یکی از جوان‌ترین شهرهای کشور است که باید برای جمعیت جوان جویای کار آن زمینه اشتغال فراهم شود.

وی با اشاره به محرومیت‌های تاریخی استان افزود: مرز برای استان یک فرصت است و به دنبال آن هستیم با فعال کردن مرز و بازارچه‌های مرزی و ایجاد بازارچه‌های مرزی جدید، برای عموم مردم فرصت یکسان برای اشتغال و بهره‌گیری از مزایای مرز را فراهم کنیم.

استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: مشکلات فراوانی در استان وجود دارد که با اعتقاد به اینکه خواستن، توانستن است با همراهی مردم مسائل و معضلات استان را رفع و سیستان‌وبلوچستان را می‌سازیم.

نارویی همچنین به انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر اشاره کرد و گفت: امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تکمیل شبکه انتقال گاز شهری در ایرانشهر و شهرهای مسیر، مردم از نعمت گاز برخوردار شوند.

وی با تشریح توانمندی‌های استان در بخش کشاورزی و پرورش دام و طیور نیز بیان داشت: جوانان استان می‌توانند با تشکیل تعاونی در بخش‌های زراعت، باغداری، حمل و نقل، صید و صیادی و بهره‌گیری از تسهیلات این مهم برای خود و دیگر افراد جویای کار اشتغال ایجاد کنند.

مقام عالی دولت در استان همچنین خواستار احیای شرکت‌های سهامی زراعی برای توسعه کشاورزی در استان شد و بر توجه بیشتر به ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی روستایی و بهره‌گیری از منابع گیاهان دارویی در استان تأکید کرد.

تعدادی از بزرگان و معتمدین شهرستان ایرانشهر نیز در این نشست، تسریع در اجرای شبکه گاز شهری ایرانشهر، ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان، استفاده از نیروهای متخصص بومی در انتصابات استان و شهرستان و استفاده از مزایای مرز برای عموم مردم را خواستار شدند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول