اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی:

8600 میلیارد تومان حق بیمه در کشور پرداخت شده است

خبرگزاری فارس: معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: حق بیمه پرداختی در کشور در یک سال گذشته بالغ بر 8 هزار و 600 میلیارد تومان بوده است.

8600 میلیارد تومان حق بیمه در کشور پرداخت شده است

رحیم مصدق امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این رقم جای امیدواری و خوشحالی است چرا که نرخ رشد کشوری ما در پرداختی حق بیمه 45 درصد است در حالی که در استان اردبیل این رقم بیش از 76 درصد می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در یک سال گذشته بدون احتساب پرداختی خسارات معوقه شرکت‌های بیمه‌ای کشور 5 هزار و 400 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده‌اند.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: در بخش بیمه شخص ثالث و پرداخت دیه بالاترین رقم پرداختی را شاهد بودیم به طوری که یک میلیون و 300 هزار پرونده خسارتی بیمه شخص ثالث را نظاره‌گر بودیم که 250 تا 300 مورد این پرونده‌ها مربوط به خسارات بدنی بوده است.

مصدق با اعلام اینکه سال قبل شرکت‌های بیمه 35 میلیون بیمه‌نامه فروختند، به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: به ازای هر دو نفر ایرانی یک بیمه‌نامه به فروش رسیده است که حدود 14 تا 15 میلیون آن بیمه‌نامه شخص ثالث و اتومبیل بوده و مابقی مربوط به بیمه‌نامه عمر و درمان است.

این مسئول تاکید کرد: با رایج شدن بیمه تکمیلی که امروزه اکثر خانواده‌ها به آن تمایل دارند تکلیف سنگینی بر عهده بیمه‌ها گذاشته شده است تا کمبود و نقص اجتماعی پایه بیمه‌ها را جبران کنند.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: به خاطر این نقص و ناکار‌آمدی است که شاهد گرایش مردم به سمت بیمه تکمیلی هستیم به طوری که در یک سال گذشته 4 میلیون پرونده پرداخت خسارات به بیمه درمانی را شاهد بودیم.

مصدق با بیان اینکه هیچ یک از این اقدامات انجام شده دلیل نیست تا ما طلبکار مردم باشیم، ادامه داد: ما خدمتگزار مردم هستیم و با پول خود آنها به خودشان ارائه خدمات می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در وهله اول باید فرهنگ بیمه در جامعه توسعه پیدا کند و مردم بدانند مزایای بیمه در زندگی آنها مربوط به کدام موارد است.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل توسعه بیمه‌ها، تنوع‌بخشی به خدمات ارائه شده و کیفیت‌سازی این خدمات را از اولویت‌های جدی برشمرد و اظهار داشت: در چنین فضایی است که باید سعی کنیم با ابزارهای قانونی رقابتی بین شرکت‌های بیمه ایجاد کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول