اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی:

شرکت‌های بیمه 5 هزار و 400 میلیارد تومان خسارت پرداخت کردند

خبرگزاری فارس: معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: سال گذشته شرکت‌های بیمه کشور بیش از 5 هزار و 400 میلیارد تومان خسارت پرداخت کردند.

شرکت‌های بیمه 5 هزار و 400 میلیارد تومان خسارت پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رحیم مصدق صبح امروز در گردهمایی شرکت‌های بیمه فعال در اردبیل اظهار داشت: این میزان پرداختی به غیر از معوقاتی بوده است که شرکت‌ها از سال‌های گذشته در دستور کار و پرداخت داشتند.

وی عمده خسارت پرداختی را شامل خسارت رانندگی، بیمه شخص ثالث و همچنین بیمه‌های درمان مکمل اعلام کرد و گفت: رقم پرداختی خسارت مالی در محل حادثه رانندگی تابع مبلغ دیه است و هر چقدر مبلغ دیه بیشتر شود به همان میزان پرداختی خسارت در محل نیز افزایش می‌یابد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی یادآور شد: دیه ماه‌های حرام 126 میلیون تومان است که 2.5 درصد این مبلغ به عنوان خسارت مالی تعیین شده که رقمی در حدود 3 میلیون و 150 هزار تومان است.

مصدق در خصوص متضرر شدن بیمه‌ها در قبال افزایش دیه ابراز داشت: ما برای جبران نقص‌ها در این زمینه علاوه بر اینکه با دستگاه قضایی رایزنی داشتیم بلکه در یک همکاری متقابل و پرداخت 10 درصد هزینه دریافتی در قبال بیمه‌نامه‌ها به حساب نیروی انتظامی و پلیس راه سعی کردیم حوادث رانندگی اعم از فوتی و جرحی به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: ما در کاهش تصادفات به نسبت سال‌های گذشته با همکاری نیروی انتظامی موفق بودیم ولی با توجه به افزایش تولید خودرو باید اقدامات پیشگیرانه را همچنان در دستور کار قرار دهیم.

این مسئول افزود: هدف ما این است با کاهش هزینه‌های غیر ضروری از سوء استفاده‌های مالی جلوگیری کنیم و در حد امکان جلوی ضرر و زیان را بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استقبال خوب مردم از بیمه‌های درمان، مکمل و مازاد اشاره کرد و گفت: ما در این رشته بیمه‌ای به دلیل آنکه ماهیت اجتماعی داشته و به نوعی منشاء خدمات محسوب می‌شود ضمن توجه به کمیت، به بهبود کیفیت نیز اقدام کردیم تا رضایت مخاطبان فراهم شود.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی بیان داشت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 300 هزار پرونده خسارت که عمدتاً شخص ثالث بوده در طی یک سال گذشته مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و پرداختی‌ها نیز انجام شده است که 250 هزار مورد از این پرونده‌ها مربوط به خسارت بدنی نظیر دیه و غرامت جرح و نقص عضو بوده است.

مصدق میزان پرداختی بیمه‌ها در حوزه درمان تکمیلی را در حدود 4 میلیون پرونده اعلام کرد و افزود: افراد زیر پوشش به دلیل مداوا و پرداخت هزینه‌ها در کنار بیمه پایه از خدمات بیمه تکمیلی نیز استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: با توجه به توسعه انواع رشته‌های بیمه‌ای در کشور شاهد آن هستیم در هر رشته خسارتی اتفاق می‌افتد ما توان کارشناسی و ارزیابی پرداخت به موقع خسارت‌ها را داریم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول