اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی:

بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری در اشتغال‌زایی موثر است

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری مناطق مختلف آذربایجان‌غربی در اشتغال‌زایی تاثیر چشمگیری دارد.

بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری در اشتغال‌زایی موثر است

حسین امامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: باید بسترهای مورد نیاز را برای فعال‌‌‌‌‌سازی ظرفیت‌های گردشگری استان فراهم کرده و در این راستا از اختیارات قانونی، فرهنگی و رسانه‌ای به شکل مطلوب بهره گرفته ‌شود.

وی با بیان اینکه در مناطق مختلف استان آثار تاریخی، طبیعی و مذهبی ذخایر ارزشمندی قلمداد می‌شود، ادامه داد: باید برای فعال‌کردن این ظرفیت‌ها اهتمام کرد تا اقشار مختلف مردم با آنها آشنا شوند از طرف دیگر سرمایه‌گذاری در این زمینه، در ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط موثر است.

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اظهار به اینکه چالدران یکی از مناطق بکر برای فعالیت است، ادامه داد: از مناظر طبیعی و بناهای تاریخی دیگر این شهر می‌توان به کلیسای طاطاووس یا قره‌کلیسا که آرامگاه یکی از حواریون حضرت مسیح (ع) است، مقبره سید صدرالدین، روستای دلیک داش، روستای قاشقا بلاغ، گیرخ بلاغ (چهل چشمه) و آب گرم اشاره کرد.

وی با اظهار به اینکه مجموعه جهانی قره‌کلیسا یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای عالم مسیحیت به شمار رفته و بنای آن در دو قسمت به قرن هفت و 12 میلادی متعلق است، ادامه داد: این کلیسا بر فراز تپه‌ای در دشت چالدران بنا شده و همه ساله تعداد کثیری از مسیحیان داخل و خارج از کشور جهت شرکت در مراسم ویژه مذهبی از این کلیسا دیدن می‌کنند.

امامی مقبره سید صدرالدین را یکی از مکان‌های دیدنی این شهرستان عنوان کرد و گفت: این مقبره در چهار کیلومتری چالدران در روستای سعدل متعلق به سید صدرالدین بنا شده به طوری که بنای فوق به سید صدرالدین وزیر اعظم شاه اسماعیل صفوی متعلق است که در جنگ چالدران به شهادت رسیده که بنای یادبود با شکوه و هماهنگ با مقبره اصلی به همت میراث فرهنگی استان احداث شده است.

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی، پلدشت را یکی دیگر از شهرستان‌های مستعد توجه و برنامه‌ریزی دانست و اذعان داشت: این شهرستان در کنار رود ارس واقع شده به طوری که این بخش ناحیه‌ای جلگه‌ای و شن‌زار است و قسمتی از آن در منطقه کوهستانی قرار گرفته است و از این رو منظره‌های چشم‌نواز و زیبایی دارد.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول